خانه >> ایرانگردی >> پارک جنگلی چالدره، تفریح در بهشتی سبز
پارک جنگلی چالدره

پارک جنگلی چالدره، تفریح در بهشتی سبز

چشمانتان را ببندید و تصور کنید در جنگلی تن سبز قدم می‌زنید و طبیعت با صدای آواز پرندگان، لالایی رودخانه و نسیمی خنک شما را تنگ در آغوش گرفته است. آغوشی که تمام دلتنگی را رفع می‌کند و دل‌کندن از آن بسیار دشوار است. چشمانتان را که بگشایید پارک جنگلی چالدره از جاهای دیدنی تنکابن را می‌بینید که با نام آشنای خود حس غریبی را از شما دور می‌کند.

با سفر به شمال ایران و اقامت در هتل های مازندران فرصتی دست می‌دهد تا در هر گوشه سرسبز و خواستنی این دیار سرک بکشید و در خیال، رؤیا بسازید. نیاز به بستن توشه سنگین برای این سفر نیست، قرار است سبک‌بار و آزاد، هم قدم با هم، راهی چالدره شویم و با ریه‌هایی پر از اکسیژن پاک و قاب عکسی زیبا به خانه برگردیم.

معرفی پارک جنگلی چالدره

پارک جنگلی چالدره

وقتی صحبت از جاهای دیدنی استان مازندران می‌شود چالدره به‌خوبی رخ می‌نماید و دلبری می‌کند. پارک چالدره در غرب استان مازندران و شهرستان تنکابن واقع شده است. پارکی که قرار است در آن به خوش‌گذرانی مشغول شویم وسعتی در حدود ۹۴ هکتار دارد و بسیاری آن را با نام جنگل چالدره می‌شناسند.

چالدره یک دره سرسبز در منطقه‌ای کوهستانی است که ۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و با امکانات رفاهی که برای آن تعبیه شده یکی از جاذبه‌های تفریحی تنکابن محسوب می‌شود. یکی از بهترین تفریحاتی که در سفرهای شمالی می‌توانید داشته باشید کمپینگ و اقامت در جنگل و طبیعت است که آشنایی با بهترین هتل های جنگلی شمال به شما کمک می‌کند انتخاب درستی داشته باشید.

پارک چالدره تنکابن

چالدره تنکابن از نوع جنگل‌های انبوه با انواع گونه‌های گیاهی و درختانی چون سرخس، توسکا، افرا و خزه است. اما ببینیم موقعیت چالدره کجاست؟ پارک جنگلی زیبای چالدره زمردی سبز رنگ در همسایگی رودهای معروف دو هزار و سه هزار است که اهالی شمال‌گردی آن را خوب می‌شناسند. چشم‌اندازی از باغ‌های مرکبات و شالیزارهای پر برکت در کنار این دره دیدنی، چالدره تنکابن را به یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی مازندران تبدیل کرده است.

معرفی اتاق های هتل پارسیان آزادی خزر چالوس
ادامه مطلب

پارک جنگلی چالدره کجاست؟

پارک جنگلی چالدره کجاست؟

از تابلویی خاص و تماشایی در شمال ایران صحبت کردیم حالا می‌خواهیم به این سؤال جواب دهیم که چالدره کجاست؟ این پارک در فاصله ۱۹ کیلومتری شهر تنکابن در استان زیبای مازندران قرار دارد. این جاذبه از سمت شمال به رودخانه‌های دو هزار و سه هزار، از سمت شرق به جاده سه هزار، از سمت جنوب به دامنه‌های کوه سیالان و از سمت غرب به جاده دو هزار می‌رسد.

دسترسی به پارک جنگلی چالدره

دسترسی به پارک جنگلی چالدره

حالا که می‌دانید چالدره کجاست به سراغ مسیر دسترسی می‌رویم. از تنکابن که به سمت جنگل‌های دو هزار حرکت کنید، در تقاطع رودهای دو هزار و سه هزار دره جنگلی چالدره را می‌بینید که با تابلوی بزرگی در بخش ورودی به شما خوش آمد می‌گوید. بهتر است قبل از عزیمت، لوکیشن پارک جنگلی چالدره بر روی نقشه گوگل مپ را بررسی کنید.

فاصله پارک جنگلی چالدره از تهران

از تهران تا چالدره ۲۱۰ کیلومتر فاصله وجود دارد که با طی زمانی در حدود ۳ ساعت رانندگی به اینجا می‌رسید.

فاصله پارک جنگلی تا ساری

اگر از مرکز استان مازندران شهر ساری، راهی این جنگل زیبا می‌شوید؛ مسیر ۲۴۴ کیلومتری پیش روی شماست.

حیات وحش و پوشش گیاهی پارک جنگلی چالدره

پوشش حیوانی پارک جنگلی چالدره

در جایی مثل جنگل، زندگی به زیبایی جریان دارد و تنوع زیستی بسیار است. زندگی شادی که جانوران مختلف در کنار یکدیگر دارند و گردشگران از دیدن آن‌ها بر سر ذوق می‌آیند. در این جنگل زیبا انواع پرندگانی چون فاخته، سار، قرقاول، کبوتر، دارکوب و زاغ، زیست می‌کنند. غیر از پرندگان، حیواناتی چون مار، شوکا، گراز، شغال، گربه وحشی، گرگ، پلنگ، مرال و گوزن، غوک، سمندر، مارمولک، لاک‌پشت و آبزیان در این جنگل زندگی می‌کنند.

پوشش گیاهی پارک جنگلی چالدره

وقتی در این دره زیبا شروع به قدم زدن کنید انواع گونه‌های گیاهی و درختان استواری را می‌بینید که پناه و زیستگاه جانوران شده‌اند. پوشش گیاهی اینجا را درختانی چون توسکا، لرگ، گون، سرخس، افرا، گیاهان دارویی و… تشکیل می‌دهند.

امکانات پارک چالدره

امکانات پارک چالدره

یکی از دلایلی که چالدره تنکابن را محبوب کرده و سبب حضور گردشگران زیاد شده، داشتن امکانات رفاهی مناسب در طبیعت بکر است. باتوجه‌به استقبال گردشگران از مناطق جنگلی شمال ایران و نزدیک بودن به پایتخت، این پارک جنگلی دیدنی امکاناتی در اختیار مهمانان خود قرار داده است تا نیاز گردشگران را رفع کند که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

  • آلاچیق‌های جنگلی
  • فضای پیاده‌روی
  • میز و نیمکت‌
  • رستوران
  • کافی شاپ‌ های زمستانی و تابستانی
  • نمایشگاه اختصاصی آثار هنری
پارک جنگلی کشپل نور
ادامه مطلب

بهترین زمان سفر به چالدره

بهترین زمان سفر به چالدره

دره سبز و چشم‌نوازی که در این سفر میزبان ما شده است در تمام روزهای سال جذاب و دوست‌داشتنی است. باتوجه‌به قرارگیری جنگل چالدره در نیمه شمالی کشور و آب و هوای سرد و مرطوب این خطه باید منتظر روزهای سرد و برفی در نیمه دوم سال باشید. هر جا درخت باشد، بازی رنگ و دلبری‌های پاییز بیشتر می‌شود و چالدره تنکابن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اگر اهل عکاسی از مناظر طبیعی هستید پیشنهاد می‌کنیم پاییز چالدره را از دست ندهید که قاب ماندگار و زیبایی به شما تحویل می‌دهد. برای داشتن سفری در هوای مطلوب و لذت بردن از این هوا، بهتر است نیمه اول سال به‌ویژه بهار را برای سفر انتخاب کنید.

تفریح در پارک چالدره تنکابن

تفریح در پارک چالدره تنکابن

چیزی که شما را به چالدره می‌کشاند، تفریح کردن و لذت بردن از فضای بکر و دلنشین اینجاست. بهتر است برای یک روز هم که شده خودتان را رها کنید و از نعمتی که خداوند در اختیار شما قرار داده تا حالتان را به کمک آن خوش سازید، استفاده کنید. در زندگی‌های شلوغ و ماشینی امروز، فرصت تفریح و طبیعت‌گردی غنیمتی به‌حساب می‌آید که نباید ساده از کنار آن گذشت. به سراغ معرفی و پیشنهاد تفریحاتی می‌رویم که می‌توانید در جنگل زیبای چالدره از آن بهره ببرید.

تفریح در پارک چالدره تنکابن

  • طبیعت‌گردی؛ دردسترس‌ترین و اولین تفریحی که در اینجا می‌توانید به سراغ آن بروید طبیعت‌گردی و لذت بردن از آرامشی است که فضای اینجا به شما می‌دهد. طبیعت‌گردی به‌صورت گروهی یا به‌تنهایی و جستجو در محیط اطراف از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که باید در اینجا انجام دهید.
  • پیک‌نیک و کمپینگ؛ بسیاری حضور در طبیعت را با شب ‌مانی و برپایی کمپینگ و پیک‌نیک و دور هم بودن به سر می‌برند و ترجیح می‌دهند صبح را با صدای پرندگان و نوری که از لابه‌لای درختان می‌تابد آغاز کنند. البته مکان مناسب و فصل مناسب برای این کار را باید در نظر داشته باشید.
  • ورزش؛ تفریح رایگان دیگری که در این پارک می‌توان به سراغ آن رفت انجام ورزش‌هایی چون دوچرخه سواری، پیاده‌روی، جنگل نوردی، شطرنج، دارت، تخته‌نرد، مدیتیشن، یوگا و ماهیگیری است. بی‌شک انجام چنین ورزش‌هایی در محیطی چون جنگل با فضای دلنشین، لذت‌بخش‌تر از هر جای دیگری است.

تجهیزات موردنیازی که در این سفر باید به همراه ببرید

پارک چالدره

هر سفر تجهیزات خاصی لازم دارد و این موضوع برای همه یکسان نیست. با وجود امکاناتی که در این پارک جنگلی وجود دارد برخی تجهیزات طبیعت‌گردی محدودتر می‌شود؛ مثلاً اگر قصد دارید غذا را در رستوران‌های اینجا میل کنید نیاز به همراه بردن لوازم پخت‌وپز ندارید و یا اگر اقامت در هتل را ترجیح می‌دهید، وسیله خاصی نیازتان نمی‌شود. اگر خیال طبیعت‌گردی و کمپینگ دارید، نیازمند وسایل زیر خواهید بود:

  • کفش و لباس مناسب
  • چراغ‌قوه
  • چادر و زیرانداز
  • آب‌معدنی و مواد غذایی
  • داروهای شخصی
  • لوازم پخت پز
  • کرم ضدآفتاب، کلاه و عینک‌آفتابی
  • پلاستیک برای جمع‌آوری زباله
شهرستانک، جلوه گاه خوش رقصی پاییز
ادامه مطلب

جاهای دیدنی نزدیک پارک چالدره

جاهای دیدنی نزدیک پارک چالدره

بعد از تفریح و گردش در چالدره تنکابن نوبت آن رسیده که سری به جاذبه‌های اطراف بزنید و سفرتان را با بازدید از جاهای دیدنی نزدیک این پارک جنگلی زیبا کامل کنید. لیست جاذبه‌های زیر راهنمای خوبی برای این بازدید است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • آبشار تودارک تنکابن مازندران
  • دشت دریاسر تنکابن مازندران
  • روستای نوشا تنکابن
  • آبشارهای کوه سر تنکابن
  • جنگل لیره سر
  • جنگل و رودخانه‌های دو هزار و سه هزار
  • بام شهسوار
  • طبیعت خشتنگه
  • جنگل و آبگرم فلکده
  • ییلاق داکو
  • دریاچه دیارسر

اقامت در پارک جنگلی چالدره

اقامت در پارک جنگلی چالدره

آنچه این سفر را خواستنی و ماندگار می‌کند اقامت در جایی مثل هتل های تنکابن، کمپینگ و کلبه‌های جنگلی است. اگر اهل طبیعت‌گردی، کمپینگ و برپایی پیک‌نیک باشید اقامت در چادر و کلبه را باید انتخاب کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید اقامتی مجهز با امکانات رفاهی مناسب داشته باشید؛ رزرو هتل تنکابن و هتل های شهرهای نزدیک بهترین انتخاب است که از طریق ایران هتل آنلاین دسترسی به آن‌ها برای شما ممکن است.

هتل‌ های شهر تنکابن:

هتل های تنکابن

کلام آخر

دیار مازندران و طبیعت بی‌نظیر آن هر بار ما را به‌گونه‌ای غافلگیر می‌کند که انتظار آن را نداریم. با انتخاب جایی چون چالدره، فرصت تفریح در کنار طبیعت گردی آن هم از نوع سبز و بکر را بعد از روزهای سخت کاری به خودمان هدیه می‌دهیم. هدیه‌ای پاک و مطبوع که خاطره زیبای آن برای همیشه همراه ماست.

2/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر