خانه >> ایرانگردی >> معرفی تفریحات آبی کیش؛ قیمت بلیط تفریحات آبی کیش چقدر است؟
تفریحات آبی کیش

معرفی تفریحات آبی کیش؛ قیمت بلیط تفریحات آبی کیش چقدر است؟

نام جزیره زیبای کیش در میان جزایر دیگر کشورمان به مانند نگینی زیبا خودنمایی می‌کند. جاذبه‌های گردشگری در این جزیره دیدنی به قدری زیاد است که همواره مسافران زیادی برای دیدن آنها راهی کیش زیبا می‌شوند. در میان تمام جاذبه‌ها‌ی موجود در کیش تفریحات آبی کیش دارای طرفداران مخصوص به خود است. این تفریحات در کنار بخش‌های آبی هتل‌ های استخردار کیش فضایی برای لذت بردن و فرار از گرمای این جزیره هستند.

به دلیل اهمیت این دسته از تفریحات و خوشگذرانی‌ها در کیش در این مقاله سعی داریم تا در مورد ویژگی‌های این دسته از تفریحات، انواع تفریحات آبی کیش با قیمت و چگونگی تهیه بلیط  تفریحات آبی کیش با شما صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید:

انواع تفریحات آبی کیش

با توجه به ساحلی بودن منطقه زیبای کیش و وجود خلیج فارس نیلگون امکان تفریحات آبی در آن برای مسافران به بهترین شکل فراهم شده است. در حقیقت می‌توان گفت بسیاری از مهمانان این جزیره به قصد لذت بردن از این تفریحات راهی این جزیره می‌شوند. شما می‌توانید پس ورود به این جزیره و بازدید از جاهای دیدنی کیش با یک برنامه‌ریزی دقیق به راحتی از آنها بهره‌مند شوید. در ادامه مهم‌ترین تفریحات آبی کیش را معرفی ‌می‌کنیم.

1- پارک دلفین‌ های کیش

پارک دلفین‌ های کیش

بدون تردید بسیاری از کسانی که به کیش سفر کرده‌اند یا در آینده نه چندان دور قصد سفر به این جزیره را دارند نام پارک دلفین‌های کیش یا همان دلفیناریوم را بسیار شنیده‌اند. این پارک آبی با واقع شدن در بخش جنوب شرقی جزیره دسترسی بسیار راحتی از لحاظ بازدید برای مهمانان دارد. شما می‌توانید پس از ورود به جزیره و اقامت در یکی از هتل‌ های کیش به دیدن این مجموعه معروف بروید.

همچنین مساحت و وسعت بزرگ این پارک آبی موجب شده تا مسافران تفریحات بسیاری را در آن به راحتی انجام دهند. از اجرای برنامه‌های نمایشی گرفته تا دیدن حیواناتی مانند شیرهای دریایی، انواع ماهی‌، پنگوئن‌ها و دیگر موجودات آبزی همگی لحظاتی دلپذیر را در طی بودن در این مجموعه برای شما رقم می‌زند. ناگفته نماند علاوه بر دیدن پستانداران دریایی در این پارک آبی می‌توانید پرندگان متنوع این مجموعه را نیز از نزدیک ببینید.

نکات مهم بازدید از پارک دلفین‌ های کیش:

  • برای ورود به پارک دلفین‌ها محدودیت خاصی وجود ندارد. فقط قبل از ورود به این مجموعه آبی خوب است بدانید که قبل از ورود به دلیل محدودیت‌های فیلمبرداری و عکسبرداری دوربین و لوازم و تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری از شما گرفته می‌شود.
  • مورد دیگر در خصوص ورود به مجموعه پارک دلفیناریوم بلیط رایگان برای کودکان زیر ۴ سال است.

2- پاراسل کیش

پاراسل کیش

اگر در سفر به کیش به دنبال انجام تفریحات جذاب و هیجانی هستید پیشنهاد ما برای شما تجربه پاراسل این جزیره است. هیجان بالا در این بازی موجب شده تا از طرف مهمانان جزیره بسیار مورد استقبال قرار گیرد. اما قبل از ورود به پاراسل خوب است در مورد آن کمی صحبت کنیم.

به هنگام آغاز این بازی در ابتدا نیاز به پوشیدن جلیقه مخصوص با نام جلیقه نجات دارید. سپس با استفاده از کمربندهای مخصوص به چتری بزرگ و رنگارنگ وصل خواهید شد. در ادامه طناب‌های طولانی شما را به یک قایق متصل می‌کنند. در این هنگام با حرکت قایق‌ها و به خصوص وجود باد و چرخیدن آن در داخل چتر اوج هیجان شروع می‌شود.

همزمان با بالا رفتن، هیجان شما نیز در آسمان اوج خواهد گرفت و در ارتفاعی مشخص شده قرار خواهید گرفت. یکی از لذت‌های سوار شدن بر پاراسل دیدن جزیره کیش از ارتفاع بالا و دیدن مناظر شگفت انگیز و ساحلی جزیره است. مدت زمان سوار شدن بر پاراسل هم توسط مسئولین این بخش به شما گفته خواهد شد.

نکات مربوط به سوار شدن پاراسل:

  • فقط کودکان بالای ۱۰ سال می‌توانند به تنهایی این تفریح هیجان انگیز را تجربه کنند. کودکان زیر سن ذکر شده لازم است که با والدین خود این بازی را انجام دهند.
  • قیمت بازی پاراسل نیز با توجه به ارتفاع قرار گرفته و همچنین مدت زمان انجام بازی از سوی مسئولین تعیین می‌شود.

3- اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیردریایی

یکی دیگر از تفریحات متفاوت و تفریحات آبی کیش اسکوتر زیردریایی نام دارد. شاید برای شما هم جالب باشد غواصی و اسکوتر در زیر دریا؟ بله امکان‌پذیر است. در واقع اسکوتر دارای یک موتور و یک حباب شیشه‌ای شفاف هستند. شما با قرار گرفتن در این دستگاه و واقع شدن سر در حباب شیشه‌ای به راحتی می‌توانید محیط و فضای زیر دریا را از نزدیک ببینید. جالب است بدانید که این اسکوتر دارای پدال‌هایی نیز برای حرکت به اطراف است.

مقایسه هتل فلامینگو با هتل ویدا کیش
ادامه مطلب

در حقیقت شما می‌توانید با رکاب زدن به این طرف و آن طرف مسیر مد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین خوب است بدانید با اسکوتر دریایی می‌توانید در حدود ۲۰ متر به عمق دریا نفوذ کنید و بسیاری از جانداران آبزی مانند ماهی‌ها، مرجان‌ها، عروس دریایی و… را ببینید. در این سفر زیردریایی مربیان و افراد حرفه‌ای برای راهنمایی با شما همراه خواهند شد.

نکات مربوط به اسکوتر زیردریایی:

  • افراد زیر ۱۲ سال امکان استفاده از این تفریح را به تنهایی نخواهند داشت. افراد با قد کمتر از ۱۵۰ سانت نیز برای رفتن به زیر دریا با اسکوتر دارای محدودیت هستند.

4- قایق سواری

قایق سواری

بدون شک یکی از دلایلی که طرفداران ورزش‌های آبی راهی کیش می‌شوند، همین قایق سواری است. در قایق سواری می‌توان تجربه ورزش و تفریحی نسبتاً کم هیجان‌تر را نسبت به تفریحات ذکر شده در بالا مانند پاراسل و اسکوتر زیردریایی کسب کرد.

به همین دلیل بسیاری از مسافرانی که کمتر به بازی‌های هیجانی علاقه‌مند هستند این تفریح مفرح و پرنشاط را در جزیره کیش انتخاب می‌کنند. به دلیل طرفداران بسیار زیاد قایق سواری در جزیره، انواع قایق‌های مختلف در این منطقه برای سوار شدن مسافران در نظر گرفته شده است.

برخی از این قایق‌ها علاوه بر ظاهر زیبا، دارای امکانات بسیار مناسبی نیز هستند. راننده قایق با مهارت تمام در آب‌های نیلگون خلیج فارس امواجی زیبا را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد.

نکات مربوط به قایق سواری:

  • نکته و محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد. کودکان نیز می‌توانند به همراه والدین خود از این تفریح زیبا بهره‌مند شوند.

5- فلای برد

فلای برد

فلای برد مانند پاراسل یکی از تفریحات هیجان انگیز حتی با هیجان بیشتر برای گردشگران است. فشار بالای آب به صورت پمپاژ موجب می‌شود تا با سرعت از دریا فاصله بگیرید و ارتفاعات بالاتر را تجربه کنید. انجام این تفریح از تفریحات آبی کیش شاید کمی برای برخی مهمانان سخت به نظر برسد. بدین منظور در ابتدا آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود.

نکات مربوط به فلای برد:

  • خردسالان و افراد سنگین وزن برای انجام این ورزش دارای محدودیت هستند.

6- اسکی روی آب

اسکی روی آب

به دلیل اهمیت ورزش‌های آبی و تفریحات از این دست در جزیره کیش سایتی با نام سایت اسکی برای اولین بار در کیش تاسیس شد. در این ورزش نیز می‌توانید به صورت تمام عیار هیجان را بر روی آب تجربه کنید. تخته اسکی‌های قرار گرفته بر روی آب به کمک قایق موتوری شما را با سرعت به جلو می‌کشد.

به هنگام اسکی سواری ممکن است با موج‌هایی نیز روبرو شوید. در این زمان است که لذت اسکی سواری دوچندان می‌شود.

نکات مربوط به اسکی روی آب:

  • با توجه به حرفه‌ای بودن این ورزش نیاز است از قبل تجربه و آموزش‌های لازم را دیده باشید.
  • در ضمن آمادگی جسمانی مناسب نیز از دیگر ملزومات انجام این تفریح لذت بخش است.

7- جت اسکی

جت اسکی

از دیگر تفریحات آبی کیش می‌توان به جت اسکی اشاره کرد. جت اسکی ورزشی پرطرفدار بوده که در برخی دیگر از نقاط کشورمان مانند دریای خزر نیز به دلیل هیجان انگیز بودنش انجام می‌شود. در حقیقت این تفریح یک ورزش حرفه‌ای در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

در عین حرفه‌ای بودن جالب است بدانید پس از آموزشی ابتدایی به راحتی می‌توانید از آن بهره ببرید. پس از دقایقی سوار شدن بر جت اسکی به راحتی به آن مسلط خواهید شد.

نکات سوار شدن جت اسکی:

  • رعایت فاصله مشخص شده تا کشتی‌ قایقرانان و دیگر ورزش‌ها و تفریحات آبی
  • با توجه به حساس بودن فرمان جت اسکی خوب است حتماً از قبل از راهنمایان و مسئولان این ورزش راهنمایی‌های لازم را بگیرید.

8- بناناسواری

بناناسواری

از دیگر تفریحات آبی کیش می‌توان بنانا سواری را نام برد. بنانا سواری از آنجا مورد طرفداران بسیاری است که قابل استفاده برای رنج سنی مختلف و تمام اعضای خانواده می‌باشد. نحوه سوار شدن در بنانا نیز به این صورت است که با قرار گرفتن بر روی تشک‌های بادی پهن به وسیله طنابی محکم به قایقی تندرو وصل می‌شوید.

این قایق با سرعت شما را بر روی سطح آب می‌کشاند و امکان تجربه تفریح لذت بخش به همراه خانواده یا گروه دسته جمعی دوستان را خواهید داشت. اما شاید برای شما هم جالب باشد که چرا اسم بنانا یا موز را برای این تفریح گذاشته‌اند. در حقیقت تشکی که بر روی آن مسافران سوار می‌شوند ظاهری شبیه موز دارد.

معرفی هتل تعطیلات کیش
ادامه مطلب

نکات مربوط به بنانا سواری:

  • برای سوار شدن در این تفریح محدودیت خاصی برای کودکان وجود ندارد. فقط باید به همراه والدین خود باشند.
  • برای افراد زیر ۴ سال بلیط رایگان می‌باشد.

9- پدل برد

پدل برد

پدل برد نیز یکی دیگر از تفریحات آبی کیش برای گردشگران جزیره کیش است. در پدل برد بر روی سطحی مسطح شبیه قایق به صورت ایستاده باید قرار بگیرید. این سطح مسطح از موادی مخصوص و ایمن مانند فایبرگلاس، پی‌وی‌سی، فایبر کربن و… ساخته شده است.

با توجه به کمتر شناخته‌تر شده بودن این تفریح حتماً قبل از انجام آن باید آموزش‌های لازم توسط مربی مربوط به شما داده شود. هنگامی که بر روی پدل برد قرار می‌گیرید باید به صورت تمام ایستاده و به کمک وسیله‌ای چوب مانند تعادل خود را حفظ کنید.

نکات مربوط به پدل برد سواری: 

  • کودکان خردسال اجازه انجام این تفریح را نخواهند داشت.
  • جلیقه نجات برای گردشگران الزامی است.

10- شاتل سواری

شاتل سواری

شاتل سواری یک نوع دیگر از تفریحات آبی کیش است. این تفریح آبی نیز سوار شدن بر روی تشکی بادی بر روی آب‌های خلیج فارس است. با سوار شدن بر روی قایق بادی موتوری تندرو با سرعت شما را به سمت جلو می‌کشاند. یکی از نکات جالب توجه سوار شدن بر روی این تشک‌ها سرعت زیاد و امکان برخورد با امواج دریا است. در این هنگام است که لذت شاتل سواری به اوج خود می‌رسد.

همچنین شما می‌توانید به همراه اعضای خانواده این تفریح هیجان انگیز را به صورت همگانی انجام دهید. تمام اعضای خانواده در کنار یکدیگر می‌توانند از انجام این تفریح لذت ببرند و محدودیت خاصی وجود ندارد.

نکات مربوط به شاتل سواری:

  • پوشیدن جلیقه نجات برای افراد الزامی است.

11- غواصی در آب‌های خلیج فارس

غواصی در آب‌های خلیج فارس

غواصی یکی از بهترین و لذت بخش‌ترین تفریحات آبی در جزیره کیش محسوب می‌شود. در واقع بسیاری از علاقه‌مندان به قصد انجام این تفریح هیجان انگیز راهی جزیره کیش می‌شوند.

برای انجام این ورزش مهم نیست در چه سطحی باشید؛ چرا که یک مربی حرفه‌ای همواره شما را آموزش می‌دهد و تا اعماق دریا شما را همراهی می‌کند. در غواصی شما این انتخاب را دارید که محل خاصی از آب‌های خلیج فارس را برای انجام این ورزش انتخاب کنید.

برای این منظور سایت‌های غواصی متنوعی در جزیره کیش در نظر گرفته شده تا شما با انتخاب بهترین آنها غواصی حرفه‌ای و تور دریا گردی خود را به بهترین شکل انجام دهید. از جمله مهم‌ترین سایت‌های غواصی کیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایت غواصی بیگ کورال جزیره کیش
  • سایت غواصی ژوراسیک پارک جزیره کیش
  • سایت غواصی داما یا کشتی غرق شده جزیره کیش
  • سایت غواصی کشتی یونانی جزیره کیش
  • سایت غواصی ساترن کرک جزیره کیش

12- سوار شدن بر کشتی‌های تفریحی جزیره کیش

برای انجام یک تور دریایی با امکانات مناسب کشتی‌های تفریحی گوناگونی در جزیره کیش وجود دارد. این کشتی‌ها دارای امکانات تفریحی ویژه‌ای برای انجام یک تفریح دریایی همه چیز تمام هستند. کشتی‌های تفریحی که می‌توان از آنها برای انجام یک تفریح آرامش بخش بر روی آب‌های خلیج فارس استفاده کرد، شامل موارد زیر هستند:

  • کشتی تفریحی تارا
  • کشتی تفریحی نوید
  • کشتی تفریحی اوستا
  • کشتی تفریحی آرتمیس

تمام این کشتی‌ها دارای فضایی لوکس و مجهز به بهترین امکانات با ظرفیت‌های بالا برای انتقال مسافران هستند. در برخی از این کشتی‌ها برنامه‌های موسیقی زنده و کمدی برای تفریح هرچه بیشتر مسافران در حین دریانوردی اجرا می‌شود.

برخی از کشتی‌ها نیز مانند کشتی تفریحی نوید با داشتن فضایی لوکس و سه طبقه امکان تفریح در آب‌های خلیج فارس در شب را با نورپردازی‌های ویژه خود فراهم می‌کنند.

علاوه بر موارد گفته شده، در برخی دیگر از کشتی‌ها مانند آرتمیس، رستوران و کافی شاپ برای پذیرایی از مسافران نیز وجود دارد. فراهم شدن این همه خدمات لوکس در کشتی‌های تفریحی اگرچه موجب پرداخت هزینه‌های بیشتری از سوی مسافران است؛ اما امکان تجربه تفریحی آرامبخش را بر روی آب‌های خلیج فارس به بهترین شکل فراهم می‌کند.

پارک‌های آبی برای انجام تفریحات آبی در جزیره کیش

پارک آبی اوشن جزیره کیش

بخش وسیع جزیره کیش اختصاص به تفریحات و پارک‌های مختلف برای استفاده گردشگران دارد. در این میان پارک‌های آبی دارای طرفداران بسیار زیادی در جزیره کیش هستند. در حقیقت این پارک‌ها به عنوان تفریحی تمام عیار و کامل از مهم‌ترین جاهای لاکچری کیش محسوب می‌شوند.

پارک‌های آبی با داشتن امکانات و وسایل مخصوص امکان گذراندن اوقات فراغت را به بهترین شکل برای گردشگران فراهم می‌کنند. در ادامه پارک‌های مهم تفریحات آبی کیش را ذکر می‌کنیم:

  • پارک آبی اوشن جزیره کیش
  • پارک آبی بادی مارینا جزیره کیش
رستوران هتل لیلیوم کیش در یک نگاه!
ادامه مطلب

قیمت بازی های آبی کیش

پارک آبی مارینا جزیره کیش

انجام بازی‌ها و تفریحات آبی در کیش مستلزم پرداخت هزینه‌ای از سوی مسافران است. هزینه تفریحات آبی کیش با توجه به مدت زمان سوار شدن و نوع بازی مشخص می‌شود. در ادامه جدول مشخصات برخی از بازی‌های مهم آبی کیش را شرح می‌دهیم.

لازم به ذکر است که برخی از قیمت‌ها تقریبی می‌باشد و با توجه به محل تهیه بلیط (کلوپ خاص) فرق می‌کند:

تفریحات قیمت بلیط اطلاعات
پدل برد 545000 تومان کفش مخصوص رایگان، آموزش استفاده رایگان، ناجی اختصاصی، مدت زمان تفریح 60 دقیقه
پاراسل کیش شروع قیمت از 462000 تومان 45 دقیقه قایق سواری، 6 دقیقه پرواز، امکان استفاده 2 نفر همزمان از یک چتر (تهیه بلیط برای هر نفر جداگانه)
پارک دلفین 800000 تومان قیمت بلیط برای خردسالان زیر دو سال رایگان، فروش بلیط برای کودکان دو تا چهار سال از طریق فروش حضوری پارک دلفین
شاتل سواری شروع قیمت از 154000 تومان مدت زمان استفاده 10 دقیقه، استفاده از شاتل به صورت دو نفره، قابل استفاده برای بانوان و آقایان بالای 10 سال
کشتی آکواریم 300000 تومان یک ساعت گشت و مشاهده موجودات عمق دریا با اجرای موزیک
پارک آبی کیش (اوشن پارک کیش) 1210000تومان ترنسفر رفت و برگشت رایگان، استفاده از تمام امکانات اوشن پارک
غواصی شروع قیمت از 462000 تومان انتخاب ساحل توسط مسافر، حدود 2 ساعت قایق سواری، 15 دقیقه غواصی
بنانا سواری 275000 تومان مدت تفریح 15 دقیقه
فلای برد شروع قیمت از 594000 تومان الزامی بودن داشتن مهارت شنا
کشتی آرتمیس پلاس 740000 تومان گشت دریایی دو ساعته، پذیرایی شام، اجرای موزیک زنده، بلیط رایگان برای کودکان زیر سه سال
اسکوتر زیر دریایی 872000 تومان حداقل سن 8 سال، حداکثر وزن 110 کیلوگرم، قابل استفاده برای بانوان و آقایان
غواصی با دلفین 1650000 تومان بازی با دلفین زیر سطح آب برای خانم‌ها و آقایان بالای 10 سال
قایق سواری 700000 تومان قایق تفریحی مبله، مبلغ پرداختی برای یک شناور است. بلیط به صورت نفری محاسبه نمی‌شود. 15 دقیقه گشت دریایی
جت اسکی 1320000 تومان مدت تفریح 15 دقیقه، قابل استفاده برای خانم‌ها و آقایان
کایاک سواری 950000 تومان مدت زمان تفریح 60 دقیقه، امکان انتخاب کایاک تک و دو نفره و کف شیشه‌ای
اسنورکلینگ 500000 تومان قابل استفاده برای افراد 6 سال، مدت تفریح یک ساعت

خرید بلیط تفریحات آبی کیش

خرید بلیط تفریحات آبی کیش به دو صورت حضوری و غیرحضوری امکان‌پذیر است. در خرید غیر حضوری به راحتی می‌توانید از طریق سایت‌های مخصوص مانند کیش تخفیف یا سایت تفریحان و دیگر سایت‌ها بلیط مورد نظر خود را خریداری و بازی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

اگر چه برخی از سایت‌های خرید آنلاین بلیط دارای تخفیفات برای برخی از تفریحات آبی کیش هستند؛ اما از مزایای خرید حضوری نیز نباید غافل شد. یکی از مزایای خرید حضوری تهیه بلیط، آشنایی با وسیله و تفریح و بازی مورد نظر از نزدیک است.

در هر دو صورت شما می‌توانید به دو روش گفته شده اقدام به تهیه بلیط تفریحات آبی کیش و همچنین ورزش‌ های غیر آبی کیش کنید و از بودن در این جزیره لذت ببرید.

قیمت تفریحات آبی کیش 1403

قیمت بلیط تفریحات آبی کیش با توجه به نوع بازی، مدت زمان استفاده و همچنین خریداری آن از کلوپ‌های خاص متفاوت است. لازم به ذکر است قیمت مهمترین تفریحات آبی کیش در بالا و به صورت جزئی برای شما در جدول مشخص شده است.

همچنین برای اطلاع دقیق‌تر و جزئی‌تر قیمت‌ها می‌توانید به سایت‌های مخصوص فروش بلیط اینترنتی مراجعه و بلیط مورد نظر خود را مشاهده و سپس خریداری کنید.

تفریحات آبی کیش در زمستان

تفریحات آبی کیش در زمستان

از آنجا که کیش دارای آب و هوایی مطبوع و دلپذیر در زمستان است بسیاری از مسافران این فصل را برای سفر به این جزیره انتخاب می‌کنند. در ادامه لیست تفریحات آبی کیش در زمستان را یادآور می‌شویم تا با اطلاعاتی بیشتر راهی این جزیره شوید:

  • پاراسل
  • اسکی روی آب
  • شاتل سواری
  • بنانا سواری
  • قایق سواری
  • اسکوتر زیردریایی
  • کشتی سواری
  • ماهیگیری
  • فلای برد
  • پارک آبی اوشن

جمع بندی

کیش زیبا با داشتن آب و هوای مناسب، تفریحات متعدد و جاذبه‌های متنوع امروزه به یکی از توریستی‌ترین جزایر کشورمان تبدیل شده است. در واقع هر ساله مسافران زیادی تعطیلات خود را در این جزیره سپری می‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل سفر مسافران تفریحات آبی کیش می‌باشد. به دلیل اهمیت این دسته از بازی‌ها و تفریح‌ها در جزیره کیش ما نیز سعی کردیم در این مقاله به صورت مختصر اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که این اطلاعات راهنمای سفر به کیش برای شما عزیزان باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر