خانه >> ایرانگردی >> دریاچه چیتگر؛ نگینی زیبا در منطقه شمال غربی تهران
دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر؛ نگینی زیبا در منطقه شمال غربی تهران

اگر در شهر تهران زندگی می‌کنید یا قصد سفر به این کلان‌شهر را دارید حتما نام بسیاری از مکان‌ های تفریحی تهران را شنیده‌اید. دریاچه چیتگر نمونه‌ای از ده‌ها جاذبه دیدنی و تفریحی در پایتخت است. چشم‌انداز زیبای دریاچه و تفریحات گوناگون اطراف آن همواره موجب جذب گردشگران زیادی از نقاط مختلف به خصوص اهالی تهران بزرگ می‌شود.

به دلیل محبوب و معروف بودن این دریاچه در میان گردشگران ما نیز در این مقاله سعی داریم تا در مورد این جاذبه زیبا، مسیر دسترسی به آن، آدرس، تفریحات گوناگون اطراف دریاچه و اینکه آب دریاچه چیتگر از کجا میاد صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید تا با یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تهران آشنا شوید.

آب دریاچه چیتگر از کجا میاد؟

قایق سواری و پرواز پرنده ها در دریاچه چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم یکی از مهم‌ترین عوامل جذب کننده مسافران و گردشگران به مجموعه چیتگر دریاچه بزرگ و وسیع آن است. شاید برای شما نیز سوال پیش آمده که آب این دریاچه از کجا تامین می‌شود. در جواب باید بگوییم آب این دریاچه از منابع متعددی تامین می‌شود.

یکی از مهم‌ترین این منابع رودخانه موقت کن است. در حقیقت در حدود ٨٠ درصد از آب دریاچه توسط رودخانه کن تهیه می‌شود. در واقع آب رودخانه کن پس از پشت سر گذاشتن مسافتی ٧ کیلومتری خود را به دریاچه چیتگر می‌رساند و آن را سیراب و پر از آب می‌کند.

آب رودخانه کن در ابتدا وارد مخزن دریاچه می‌شود و پس از طی کردن مراحل تصفیه به داخل دریاچه هدایت می‌شود. با توجه به مراحل مختلفی که در تصفیه آب دریاچه صورت می‌گیرد می‌توان به جرئت گفت که از لحاظ زیست محیطی خطر خاصی برای آبزیان ساکن در دریاچه و همچنین سفره‌های آب زیرزمینی ندارد. به جز این رودخانه فصلی، بارش‌های فصلی و روان‌ آب‌ها نیز نقش مهمی در پر کردن دریاچه دارند.

لازم به ذکر است که ظرفیت این دریاچه در حدود ٣٥ میلیون مترمکعب آب است. این حجم زیاد از آب، بسیاری از سفره‌های آب زیرزمینی تهران را نیز سیراب می‌کند. لازم به ذکر است که این مقدار زیاد از آب در مرطوب کردن هوای تهران و لطافت هوای این منطقه نقشی بسیار مهم و کارآمد دارد.

معرفی دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

دریاچه چیتگر تهران یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین دریاچه‌های کشور عزیزمان است. علاوه بر نام چیتگر، آن را با نام دریاچه شهدای خلیج فارس نیز می‌شناسند. شباهت نقشه چیتگر از بالا با نقشه کشورمان و همچنین بزرگداشت و یادبود نام شهدای ایران عزیزمان دلیل نامگذاری آن با عنوان شهدای خلیج فارس است.

تاریخچه ابتدایی و نقشه اولیه ساخت دریاچه چیتگر تهران به دوران قبل از انقلاب و بعدها پس از انقلاب برمی‌گردد. به دلیل کمبود بودجه و مشکلات عملیاتی اجرای این پروژه هر سال به تعویق افتاد. در نهایت مهندسان و معماران برتر ایرانی موفق به طراحی مجموعه‌ای وسیع با امکانات رفاهی بسیار شدند.

اولین طرح جدید ساخت این دریاچه در سال ١٣٨٩ اجرایی شد. در نهایت و به صورت جدی در سال ١٣٩٢ مراحل ابتدایی و فاز مقدماتی آن به اتمام رسید و در همین سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

یکی از نکات مهم در مورد این دریاچه وسعت زیاد آن است. مساحت دریاچه و تمام فازهای تفریحی این مجموعه در حدود ٢٥٠ هکتار است. ١٣٠ هکتار از مساحت این مجموعه عظیم به آب دریاچه اختصاص دارد. بدون شک همین مساحت زیاد لقب بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران را به چیتگر داده است.

جالب است بدانید عظمت و بزرگی این مجموعه گردشگری به حدی زیاد و ارزشمند است که کارشناسان مدیریت پروژه بین‌المللی به مانند برج میلاد تهران از آن با عنوان یکی از برترین پروژه‌های ارزشمند و مهم جهان یاد می‌کنند.

همچنین خوب است بدانید گردشگران می‌توانند از چهار ورودی اصلی به این مجموعه وارد شوند. به عنوان مثال بسیاری از مسافران فرودگاه امام خمینی پس از طی زمانی نزدیک یه یک ساعت می‌توانند به دریاچه زیبای چیتگر برسند. علاوه بر تمام موارد گفته شده این مجموعه از لحاظ پوشش گیاهی نیز بسیار غنی است؛ ١٢٠ گونه گیاهی متفاوت در این مجموعه اهمیت زیست محیطی آن را دو چندان کرده است.

پوشش گیاهی دریاچه چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

برای رفاه مهمانان نیز تعداد ١٤ ساختمان سرویس بهداشتی و ٣ باب خانه مادر و کودک در نظر گرفته شده است. اهداف مهمی در ایجاد پروژه دریاچه چیتگر وجود داشته است. از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به رشد اقتصادی و گردشگری
  • ایجاد چشم‌اندازی زیبا و خاص
  • سیراب نمودن و کمک به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی
  • کمک به تمیزی و کاهش آلودگی هوا
  • ایجاد فضاهای تفریحی و بازی‌های متنوع برای سرگرمی و سپری کردن اوقات فراغت خانواده‌ها
  • محیط مناسب برای ورزش و انواع بازی‌های آبی
  • اشتغال‌زایی و…

از دیگر نکات مثبتی که در دریاچه چیتگر و تفریحات اطراف آن می‌توان نام برد مناسب بودن محیط آن برای تمام سنین است. شما می‌توانید با خانواده در یک روز تعطیل به این مکان بروید و تا ساعت‌ها با تفریحات متعدد دریاچه سرگرم شوید.

خلاصه اینکه تفریحات موجود در ساحل دریاچه چیتگر و همچنین آب موجود این محل، آن را به عنوان منطقه گردشگری محبوب در منطقه ٢٢ تهران تبدیل کرده است و صد البته آب دریاچه عطش نشستن در کنار ساحلی آرام را نیز برای ساکنان پایتخت برطرف کرده است.

قیمت تفریحات دریاچه چیتگر ١٤٠٣

شهربازی دریاچه چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

قیمت تفریحات دریاچه چیتگر ١٤٠٣ با توجه به نوع بازی و تفریحاتی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. در ادامه قیمت برخی از بازی‌های این مجموعه را به صورت لیست‌وار شرح می‌دهیم:

  • ماشین کوبنده (غرب دریاچه): ٤٥٠٠٠ تومان
  • ترامپولین (شرق دریاچه): ٤٥٠٠٠ تومان
  • مینیون (غرب دریاچه): ٤٥٠٠٠ تومان
  • رالی کودک (غرب دریاچه): ٤٥٠٠٠ تومان
  • آکروجت کودکان (غرب دریاچه): ٤٥٠٠٠ تومان
  • اسکیت یو:٧٢٠٠٠ تومان
  • رول گلایدر: ٧٢٠٠٠ تومان
  • سرسره‌ها (سرسره خروشان و سقوط آزاد) در بخش شمالی دریاچه ٦٣٠٠٠ تومان
  • اسکای فلایر (شرق دریاچه): ٧٢٠٠٠تومان
  • پکیج (اسکیت یو+ سافاری وحشت): ١٠٨٠٠٠ تومان
  • پکیج (پرش در آسمان + سینما تفنگدار): ١٢٦٠٠٠ تومان
  • پکیج (چرخ و فلک + اسکای فلایر): ١٢٧٥٠٠ تومان
  • پکیج آدرنالین (سرسره+ اسکیت یو+ سافاری وحشت): ١٥٣٠٠٠ تومان
  • پکیج دوستانه (اسکای فلایر+ اسکیت یو+ رول گلایدر+ سافاری وحشت): ٢٧٢٠٠٠ تومان
توچال تهران، لذت داشتن یک روز شاد در ارتفاعات پایتخت
ادامه مطلب

نکات مهم در رابطه با تهیه بلیط برای استفاده از تفریحات دریاچه چیتگر:

  • قبل از تهیه بلیط حتما از طریق تکمیل فرم ثبت نام باید عضو سایت شوید.
  • پرداخت اینترنتی هزینه بلیط از دو طریق کارت‌های بانک عضو شتاب و فیش بانکی امکان‌پذیر است.
  • امکان پیگیری سفارش از طریق بخش پیگیری آنلاین وجود دارد.
  • فقط افراد بالای هفت سال نیازمند تهیه بلیط هستند.
  • ورودی به مجموعه تفریحی چیتگر رایگان است.
  • بلیط اینترنتی بازی‌های ذکر شده را می‌توانید به صورت اینترنتی از سایت ایران فان تهیه کنید.

ساحل دریاچه چیتگر کجاست؟

ساحل دریاچه چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر (نمایش روی نقشه)

مسیر دریاچه چیتگر با ماشین

یکی از راه‌های رسیدن به این مجموعه استفاده از وسیله نقلیه است. شما به راحتی می‌توانید با ماشین شخصی خود به دریاچه بروید. برای رفتن به این دریاچه واقع در منطقه ٢٢ تهران در ابتدا باید به بزرگراه شهید همت غرب بروید. سپس وارد بزرگراه شهید خرازی شوید. در این بزرگراه مسیر خروجی دریاچه را انتخاب و ادامه مسیر را تا دریاچه طی کنید.

یکی دیگر از مسیرهای رفتن به اين دریاچه با خودرو رفتن به بزرگراه آزادگان شمال است. از طریق این بزرگراه نیز می‌توانید وارد بزرگراه شهید خرازی شوید. در ادامه مثل بالا مسیر را به سمت خروجی دریاچه چیتگر ادامه دهید.

دسترسی به دریاچه چیتگر با مترو

پرواز پرنده ها در دریاچه چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

رسیدن به دریاچه چیتگر تهران با مترو نیز امکان‌پذیر است. در حقیقت دریاچه چیتگر یکی از جاهای دیدنی تهران با مترو محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید از این وسیله نقلیه برای رفتن به سمت دریاچه استفاده کنید، از هر کجا که سوار مترو شدید باید در ایستگاه ایران‌خودرو یا چیتگر پیاده شوید. ادامه مسیر را می‌توانید با اتوبوس‌های شهرک شهید باقری به سمت دریاچه چیتگر طی کنید.

در ضمن اتوبوس‌های خط ٣٢٢ صادقیه نیز شما را به سمت چیتگر می‌رسانند. برای دسترسی بیشتر به راه‌های فرعی و اطلاع از مسیرهای دقیق ایستگاه‌های مترو می‌توانید از نقشه مترو تهران کمک بگیرید.

سایت دریاچه چیتگر

به منظور آشنایی بیشتر گردشگران با مجموعه تفریحی گردشگری چیتگر سایت آن اطلاعات کامل و جامعی از این مجموعه را در اختیار آنها قرار داده است. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی chitgarcomplex.tehran.ir تمام مشخصات مربوط به دریاچه و تفریحات اطراف آن را مشاهده کنید. این سایت با عنوان شرکت نوسازی و عمران چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) راه‌اندازی شده است.

در این سایت اطلاعات کاملی از تفریحات مجموعه، ویژگی‌های دریاچه، تصاویر دریاچه چیتگر تهران، آخرین اخبار مربوط به دریاچه و… گذاشته شده است. این اطلاعات مهم و اساسی می‌تواند راهنمای سفر به تهران برای شما عزیزان و بازدید از این جاذبه مهم باشد.

تفریحات دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر در شب
منبع عکس:گوگل مپ

علاوه بر فضای زیبای دریاچه، آنچه موجب شده تا امروزه مجموعه چیتگر به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تهران شناخته شود، وجود تفریحات و سرگرمی‌های مختلف در گوشه و کنار آن است.

در حقیقت تمام نیازهای مربوط به گردشگری غذا و گردشگری هیجان‌انگیز و سلامت محور را برطرف کرده است. تفریحات و امکانات رفاهی موجود در این منطقه موجب شده تا از آن با عنوان یکی از مهم‌ترین پارک‌های تهران یاد شود. از جمله این امکانات و تفریحات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قایق سواری دریاچه چیتگر

قایق های رنگی در دریاچه چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

قایق‌سواری یکی از مهم‌ترین و البته بهترین تفریحات در دریاچه چیتگر است. برای قایق سواری در دریاچه به راحتی می‌توانید از دو موقعیت اسکله شرقی و شمال غربی دریاچه استفاده کنید. قایق‌های قرار داده شده در اطراف این اسکله‌ها آماده سوار کردن مسافران برای لذت بردن از تفریحی آرام و دلنشین هستند.

هنگامی که به قایق‌سواری مشغول هستيد علاوه بر لذت بردن از اين ورزش سالم می‌توانید ماهی‌های دریاچه و پرندگان به پرواز درآمده بر فراز آن را به راحتی مشاهده کنید.

نکات مهم در رابطه با قایق سواری در دریاچه چیتگر:

  • قایق سواری در این دریاچه برای افراد با وزن بالای ٩٠ کیلوگرم ممنوع است.
  • قایق‌سواری برای افراد زیر ١٤ سال به صورت تنهایی مجاز نیست.
  • زنان باردار نیز اجازه قایق‌سواری در دریاچه را ندارند.
  • پوشیدن جلیقه نجات به هنگام سوار شدن در قایق ضروری است.
  • همراه بردن خوراکی در قایق ممنوع می‌باشد.

سرسره سقوط آزاد

سرسره سقوط آزاد دریاچه چیتگر
منبع عکس: گوگل مپ

اگر اهل تجربه کردن تفریحات هیجان‌انگیز هستید پیشنهاد ما به هنگام مراجعه به این مجموعه تفریحی و دیدنی استفاده از سرسره جذاب سقوط آزاد آن است. در واقع این سرسره یکی از مهیج‌ترین تفریحاتی است که در این مجموعه وجود دارد.

محبوبیت این سرسره در میان گردشگران بسیار زیاد است. یکی از دلایل این محبوبیت داشتن لقب بلندترین سرسره ایران بدون نیاز به گردش آب است. ارتفاع و طول این سرسره به ترتیب ٢٤ و ٨٠ متر است. محل قرار گرفتن این سرسره در بخش شمالی دریاچه چیتگر تهران است.

نکات مهم سوار شدن سرسره:

  • فقط افراد بالای ٨ سال می‌توانند از این بازی استفاده کنند.
  • محدودیت‌های قدی ورود به این سرسره حداقل ١٢٠ و حداکثر ٢٠٠ سانتی‌متر تعیین شده است.
  • حداکثر وزن قابل ورود به سرسره ١٢٠ کیلوگرم است.

سینمای شش بعدی

سینماهای چند بعدی یکی از تفریحات مدرنی هستند که امروزه بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. یکی از این سینماها، سینمای شش بعدی دریاچه چیتگر تهران است. این سینمای شش بعدی تصاویر را به صورتی کاملا مهیج‌تر و جذاب‌تر در مقابل چشمان افراد قرار می‌دهد. اگر علاقه‌مند به تجربه کردن این نوع از سینما هستید بخش غربی دریاچه چیتگر محلی است که باید به این مکان بروید.

نکته مهم استفاده از سینمای شش بعدی:

هتل پرشین تهران، در انتظار پیشرفت
ادامه مطلب

استفاده از سینمای شش بعدی فقط برای افراد بالای ١٢ سال امکان‌پذیر است.

راید اسکیت هوایی

راید اسکیت نیز از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز دریاچه چیتگر است که می‌توانید هیجانات خود را مانند مجموعه هلیوم پارک ایران مال به صورت کامل در آن تخلیه کنید. وسیله‌ای به شکل u که با نشستن در محفظه‌های دایره‌ مانند آن شما را به سمت بالا و پایین حرکت می‌دهد.

بدون شک این بازی از آن دسته بازی‌هایی است که به هنگام سوار شدن بر آن به هیچ وجه نمی‌توانید مانع بروز هیجانات درونی خود شوید.

محدودیت‌های استفاده از راید اسکیت هوایی:

  • افراد زیر ٧ سال اجازه سوار شدن به این وسیله را ندارند.
  • افراد با وزن بالای ٩٠ کیلوگرم مجاز به استفاده از این وسیله نیستند.
  • رنج قدی افراد نیز برای سوار شدن به این وسیله باید در حدود ١٢٠ تا ٢٠٠ سانتی متر باشد.

سافاری پارک وحشت

ورودی سافاری پارک وحشت دریاچه چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

بخش سافاری پارک وحشت نیز از آن دست تفریحات هیجان‌انگیزی است که عاشقان تجربه کردن بازی‌های جذاب و البته کمی ترسناک باید آن را امتحان کنند. عبور از تونل‌های وحشت و روبرو شدن با اتفاقات غیر منتظره همه آن چیزی است که در سافاری وحشت منتظر ورود شما است.

نکات استفاده از سافاری وحشت:

  • فقط افراد بالای ١٢ سال مجاز به بازی در سافاری وحشت هستند.

بام لند دریاچه چیتگر تهران

ورودی بام لند دریاچه چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

علاوه بر تمام بازی‌های کوچک و بزرگ، ترسناک، آرام و هر نوع وسیله دیگر بازی در این مجموعه، محلی مناسب با نام بام لند نیز برای عاشقان خرید نیز در نظر گرفته است. جذابیت‌های بام لند به همراه شیک و زیبا بودن فضای آن موجب شده تا به عنوان یک مرکز تجاری معتبر و محبوب در مجموعه چیتگر شناخته شود.

علاوه بر تجربه یک خرید دلچسب می‌توانید زمانی از وقت خود را نیز در رستوران و کافه‌های بام لند سپری کنید. این رستوران‌ها با انواع غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های دلخواه شما میزبانی مناسب برای لحظاتی بودن در کنار دوستان و خانواده هستند. لذت خرید کردن در شب‌های تهران و تجربه خوردن نوشیدنی و خوراکی ‌های لذیذ، بام لند را به یکی از مکان‌های تفریحی تهران در شب تبدیل کرده است.

برپایی پیک نیک در اطراف دریاچه چیتگر

در معرفی جاهای تفریحی پیک نیک تهران نام دریاچه چیتگر به مانند نگینی زیبا خودنمایی می‌کند. یکی از تفریحات رایگان در مجموعه تفریحی گردشگری چیتگر برپایی یک پیک‌نیک ساده اما دلچسب است. آلاچیق‌های نزدیک راید اسکی مکان‌هایی هستند که می‌توانید اسباب و وسایل خود را در آنجا پهن کنید و از بودن در هوای مطبوع دریاچه به همراه خانواده لذت ببرید.

این آلاچیق‌ها و امکانات رفاهی مناسب در کنار آنها موجب شده تا بسیاری از پایتخت‌نشینان مجموعه چیتگر را به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران روز جمعه انتخاب کنند.

محدودیت برپایی پیک نیک:

  • امکان نشستن و انداختن زیرانداز بر روی چمن مجموعه چیتگر وجود ندارد.
  • امکان برپایی پیک نیک در اطراف بام لند وجود ندارد.

شهربازی

چرخ و فلک شهربازی چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

از جمله تفریحات مناسب به خصوص برای کودکان بخش شهربازی مجموعه چیتگر است. مجموعه چیتگر نیز به مانند پارک ارم انواعی از وسایل بازی کوچک و بزرگ را در خود جای داده است. این شهربازی را می‌توانید در بخش شمال، شرق و غرب دریاچه مشاهده کنید. در کل مجموعه شهربازی در بخش‌های مختلف مجموعه انواع بازی‌ها مانند چرخ و فلک، بازی‌های پرشی و… مناسب برای تمام سنین در نظر گرفته شده است.

این شهربازی به عنوان مجموعه‌ای شاد در بین مکان های تفریحی کودکان تهران محسوب می‌شود. جالب است بدانید باغ وحش ارم بخشی از مجموعه بزرگ ارم در فاصله‌ای کوتاه از دریاچه چیتگر واقع شده است. این دریاچه تا باغ وحش در حدود ١٤ کیلومتر فاصله دارد.

رستوران دریاچه چیتگر

پس از بازی در شهربازی نوبت به خوردن غذا در مکانی متفات‌تر از سایر جاها می‌رسد. تنها رستوران شناور در شهر تهران در همين پارک چیتگر قرار گرفته است. لذت خوردن غذا در این رستوران شناور در کنار تماشای پرندگان بر فراز دریاچه منظره‌ای دیدنی خلق می‌کند.

رول گلایدر

رول گلایدر در دریاچه چیتگر

رول گلایدر نیز از آن دسته بازی‌های جذابی است که فقط می‌توانید در اطراف دریاچه چیتگر آن را ببینید. رول گلایدر یا همان زیپ لاین با تکنولوژی به روز خود تجربه‌ای جدید از یک زیپ لاین هیجان‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. در حقیقت تجربه سوار شدن به یک ترن هوایی با هیجان بیشتر را خواهید داشت. این بازی زیبا و هیجانی در قسمت شمالی دریاچه و نزدیک به سرسره‌های سقوط آزاد قرار گرفته است.

نکات استفاده از رول گلایدر:

  • فقط افراد با سن بیشتر از ٨ سال اجازه استفاده از این بازی را دارند.
  • وزن مناسب برای استفاده از این دستگاه مابین ٣٠ تا ١٤٠ کیلوگرم است.

کارتینگ دریاچه چیتگر تهران

کارتینگ دریاچه چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

اگر به دنبال تجربه یک رانندگی هیجانی و جالب آن هم با رعایت تمام نکات ایمنی در مکانی مخصوص هستید، کارتینگ دریاچه چیتگر یکی از این مکان‌های مناسب است. در این پیست ماشین سواری می‌توانید تجربه سبک رانندگی پر از نشاط و هیجان را بدون در نظر گرفتن خطرات معمول خیابانی و جاده‌ای داشته باشید.

تشک‌های پرش

تشک های پرش در مجموعه چیتگر

از تفریحات رایگان موجود در دریاچه چیتگر تهران تشک‌های پرش هستند. این تشک‌ها به صورت رایگان در بخش شرقی دریاچه برای افراد به خصوص کودکان قابل استفاده هستند.

پیست دوچرخه سواری

غروب آفتاب در پیست دوچرخه سواری چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

بسیاری از علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری رفتن به دریاچه و بازدید از آن را به خاطر دوچرخه‌سواری کردن اطراف دریاچه می‌پسندند. مسیر تعبیه شده برای دوچرخه‌سواری در اطراف دریاچه به قدری وسیع است که برای ساعت‌ها شما را مشغول می‌کند.

همچنین یک مسیر کوهبستانی جداگانه نیز برای طرفداران دوچرخه‌سواری‌های سخت‌تر در نظر گرفته شده است. اگر با خود دوچرخه به همراه ندارید امکان اجاره دوچرخه را در این مجموعه به راحتی دارید. هفت کانکس کرایه دوچرخه، موتور برقی و اسکوتر در این مجموعه در نظر گرفته شده است.در ضمن خانم‌ها نیز می‌توانند در پیست ویژه خانم‌ها به انجام این ورزش زیبا و مفرح بپردازند.

همچنین خوب است بدانید برخی از پارک های آبی تهران مانند اُپارک در فاصله اندکی از مجموعه تفریحی چیتگر واقع شده‌اند. از این دریاچه تا اُپارک در حدود ٢٠ دقیقه زمان در پیش دارید.

پیست های موتور سواری تهران
ادامه مطلب

زمین بازی مخصوص کودکان

اگر به هنگام رفتن به دریاچه چیتگر کودکان را نیز با خود همراه دارید نگران نباشید. در قسمت‌های مختلف دریاچه مانند بخش‌های غربی و شمالی زمین‌های بازی با وسایل مختلف برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است.

ماهیگیری

علاوه بر تمام تفریحات هیجان‌انگیزی که در اطراف و گوشه و کنار دریاچه چیتگر تهران وجود دارد، می‌توانید از یک ماهیگیری آرام‌بخش در کنار دریاچه نیز لذت ببرید. با اینکه دریاچه مصنوعی است اما گونه‌های مختلفی از ماهی‌ها این محل را به عنوان زیستگاه مناسب خود انتخاب کرده‌اند.

پیاده‌روی در اطراف دریاچه چیتگر

مسیر پیاده‌روی در دریاچه چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

با توجه به وسعت زیاد این دریاچه فضای مناسبی برای یک پیاده‌روی کامل و تمام عیار نیز وجود دارد. ٤٧٥٠ متر مسیر پیاده‌روی برای ورزش سالم پیاده‌روی گردشگران در نظر گرفته شده است. بسیاری از افراد ساکن در آپارتمان‌ها و برج‌های چند طبقه اطراف دریاچه فضای اطراف دریاچه را به عنوان محلی برای ساعتی پیاده‌روی و انجام ورزشی سالم و صبحگاهی انتخاب می‌کنند. از دیگر مکان‌های جالب این دریاچه می‌توان به وجود ٤٠ غرفه عرضه محصولات غذایی و خوراکی اشاره کرد.

اما در پایان این بخش که صحبت از تفریحات موجود در دریاچه و اطراف آن شد به شخصه بر خود لازم می‌دانم در مورد معایب این دریاچه نیز صحبتی مختصر با شما عزیزان داشته باشم. اگر چه این مجموعه امروزه به عنوان قطب گردشگری و نگینی در منطقه غربی تهران خودنمایی می‌کند اما از کاستی‌های زیادی نیز رنج می‌برد.

یکی از اصلی‌ترین معایب این دریاچه ساکن بودن آب آن است. در حقیقت اگر فکری به حال گردش آب در این دریاچه و یکجا نماندن آن می‌شد شاید مسئولان به نوعی مسئولیت خود را در مورد این دریاچه به پایان می‌بردند.

البته که فواید و مزایای این دریاچه به طور قطع بیشتر از ایراد ذکر شده است؛ این دریاچه دارای مزایای زیادی نیز مانند جای پارک خودرو و داشتن تفریحات مناسب برای هر سن و سالی است.

پارکینگ دریاچه چیتگر
منبع عکس:گوگل مپ

در مجموع دریاچه چیتگر با تمام کاستی‌های خود توانسته بخش زیادی از انتظارات پایتخت نشینان را برای سپری کردن یک روز بدون دغدغه فراهم کند. امید است زیرسازهای این مجموعه به قدری رشد کند که روزی از آن با عنوان منطقه گردشگری محبوب خاورمیانه یاد شود.

هتل‌های نزدیک به دریاچه چیتگر

اگر مسافر هستید و پس از بازدید و تفریح در مجموعه گردشگری چیتگر به دنبال اقامت در هتل تهران هستید در ادامه با ما همراه باشید تا لیستی از هتل‌های اطراف دریاچه چیتگر را به شما عزیزان معرفی کنیم:

  • هتل بستان تهران
ورودی هتل بستان تهران
منبع عکس:گوگل مپ

هتل بستان تهران یکی از هتل‌های سه ستاره اطراف دریاچه است. این هتل دارای امکانات مناسب از قبیل پارکینگ رایگان برای خودرو، اینترنت رایگان، دستگاه خودپرداز و همچنین اتاق‌های مناسب و متنوع مناسب سلایق گوناگون است. از دریاچه چیتگر تا هتل بستان مسافتی ٥ کیلومتری وجود دارد. شما می‌توانید این مسافت را در زمانی ١٤ دقیقه‌ای طی کنید.

  • هتل آکادمی تهران
نمای هتل آکادمی تهران
منبع عکس:گوگل مپ

یکی دیگر از هتل‌های اطراف دریاچه چیتگر تهران هتل آکادمی است. نقش چهار ستاره بر سر در این هتل نشان از امکانات مناسب در آن دارد. این هتل را به راحتی می‌توانید در جنب درب غربی مجموعه ورزشی آزادی مشاهده کنید. از دریاچه چیتگر تا هتل آکادمی باید مسافتی ٨ کیلومتری را در زمانی تقریبا ١٩ دقیقه‌ای طی کنید.

  • هتل المپیک تهران
ورودی هتل المپیک تهران
منبع عکس:گوگل مپ

یکی از هتل‌های معروف نزدیک این دریاچه هتل المپیک است. این هتل یکی از هتل‌های چهار ستاره اطراف دریاچه محسوب می‌شود. داشتن امکاناتی مانند سالن بدنسازی، استخر، سالن کنفرانس، رستوران، کافی شاپ و.. این هتل را به یکی از هتل‌های محبوب ورزشکاران نیز تبدیل کرده است.

از هتل المپیک تا این دریاچه مسافتی ٨ کیلومتری را باید طی کنید. پیمودن این مسافت در زمانی تقریبا ٢٠ دقیقه‌ای امکان‌پذیر است.

  • هتل پژوهش تهران
اتاق توئین هتل پژوهش تهران
منبع عکس:گوگل مپ

هتل پژوهش هتلی سه ستاره واقع در خیابان پژوهش، کیلومتر ١٥ اتوبان تهران کرج است. از جمله امکانات این هتل می‌توان به پارکینگ رایگان، اینترنت، سالن همایش، لاندری و… اشاره کرد.

اگر بخواهید از مجموعه چیتگر راهی هتل پژوهش تهران شوید مسافتی ١٠ کیلومتری را باید طی کنید. پیمودن این مسافت نیاز به صرف زمانی ١٧ دقیقه‌ای دارد.

  • هتل دانش تهران
سر در ورودی هتل دانش تهران
منبع عکس:گوگل مپ

هتل دانش تا مجموعه چیتگر چیزی در حدود ١١ کیلومتر فاصله دارد. این مسافت را در زمان کمتر از ٢٠ دقیقه‌ای می‌توانید طی کنید. از جمله امکانات این هتل دو ستاره می‌توان به پارکینگ، اینترنت رایگان، لاندری، صندوق امانات و … هتل اشاره کرد.

  • هتل ایران مال تهران
نمای بیرونی هتل ایران مال تهران
منبع عکس:گوگل مپ

از هتل ایران مال تا دریاچه چیتگر تهران نیز مسافتی کوتاه در حدود ٦ کیلومتر وجود دارد. شما می‌توانید این فاصله را در زمانی کوتاه بپیمایید. این هتل یکی از هتل‌های پنج ستاره و مجهز در ضلع جنوبی بزرگراه شهید همت است. همچنین هتل ایران مال تا مجموعه تفریحی و بزرگ ایران مال در حدود ٥٠٠ متر فاصله دارد.

شما می‌توانید پس از بازدید از دریاچه و گردش و تفریح در آن به اقامت در یکی از بهترین هتل های تهران در نزدیکی این مجموعه بپردازید.

عکس دریاچه چیتگر

عکس دریاچه چیتگر از نمای بالا
منبع عکس: گوگل مپ

بدون شک دیدن عکس‌های یک جاذبه تاثیر دو چندان نسبت به توصیفات گفته شده در مورد آن جاذبه دارد. در ادامه شما را به دیدن عکسی زیبا از نمای زیبای دریاچه دعوت می‌کنیم.

عکس دریاچه چیتگر در شب

عکس دریاچه چیتگر در شب
منبع عکس:گوگل مپ

دیدن این مجموعه گردشگری در شب نیز زیبایی‌های مخصوص به خود را دارد. عکس این دریاچه در شب خود گویای همه آنچه در شب چیتگر می‌گذرد است.

جمع‌بندی

دریاچه چیتگر از آن دست جاذبه‌هایی است که صحبت در مورد آن ساعت‌ها می‌تواند ادامه داشته باشد. ما نیز سعی کردیم آنچه که در گوشه و کنار این دریاچه می‌گذرد را برای شما شرح دهیم. امیدواریم با گفتن معایب و مزایای این دریاچه آینده‌ای بهتر برای این مکان گردشگری در تهران رقم بخورد.

5/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر