خانه >> ایرانگردی >> دیلمان؛ بهشتی که رویا را به واقعیت تبدیل می‌کند
دیلمان

دیلمان؛ بهشتی که رویا را به واقعیت تبدیل می‌کند

تابه‌حال شده دلتان بخواهد به جایی دور بروید که خبری از شلوغی و دل‌مشغولی‌های زندگی نداشته باشید؟ به جایی که رویای کودکی لمس ابرها، رنگ واقعیت بگیرد؟ مکانی که این بار به‌جای تماشای ابرها بر بالای سرتان، رقص مستانه آن‌ها را زیر پایتان حس کنید. قبول کنید که حتی وصف چنین جایی لذت‌بخش است چه برسد به حضور در این فضای رویایی. از ییلاق دیلمان صحبت می‌کنیم، بهشتی که از بازدید آن پشیمان نمی‌شوید و خاطره خوشش تا ابد با شما می‌ماند.

معرفی ییلاق دیلمان

خانه های روستایی در ییلاق دیلمان
منبع عکس: گوگل مپ

جاهای دیدنی گیلان هر کدام به‌مانند بهشت می‌مانند و گردشگران را چنان در آغوش می‌کشند که دل‌کندن از آن‌ها سخت است. این ییلاق یکی از زیباترین تکه‌های پازل بهشتی گیلان است. دیلمان از دو بخش پیرکوه و دیلمان تشکیل شده که از شمال به رشته کوه البرز و از شرق به قله باشکوه درفک می‌رسد.

اینجا تاریخی کهن دارد و حکومت‌ها و درگیری‌های متعددی را به خود دیده است تا امروزه چنین چهره‌ای آرام داشته باشد. غیر از تاریخ پربار چیزی که بیشتر از همه اینجا را خاص و محبوب ساخته آب و هوای دلنشین و طبیعت چشم نواز است. در ادامه همراه ما باشید تا هر آنچه در مورد این جاذبه نیاز است بدانید به شما بگوییم.

دیلمان کجاست؟

چرای گوسفندان و چوپانی که به تماشای جنگل ابر نشسته
منبع عکس: گوگل مپ

بهتر است قبل از اینکه بیشتر در مورد این بهشت رویایی بدانیم، ببینیم دیلمان کجاست که وصف آن در همه‌جا پیچیده است. اینجا یکی جاهای دیدنی شمال ایران است که در سرزمین سبز گیلان قرار دارد. اینجا بخشی از توابع سیاهکل است و از آن به ییلاقی دور از دریا یاد می‌کنند.

مسیر دسترسی به دیلمان

دشت های زیبای دیلمان
منبع عکس: گوگل مپ

مسیر دسترسی به دیلمان خاص بودن این سفر گردشگری را بیشتر می‌کند. مسیری جذاب و پر پیچ و خم که رانندگی در آن، اصلا خسته‌کننده نیست و شما را مشتاق‌تر می‌کند تا ببینید در اینجا چه خبر است. اگر از سمت سیاهکل راهی دیلمان شوید حدود یک ساعت تا رسیدن به مقصد فاصله دارید. البته این زمان برای سفری بدون اقامت هست و سر زدن به دیدنی‌های مسیر مثل آبشار‌ها  لذت اصلی سفر است.

اگر از تهران برای بازدید از این ییلاق راهی جاده می‌شوید باید در مسیر بزرگراه قزوین – رشت قرار بگیرید و شهرهایی چون رودبار و منجیل را پشت سر بگذارید. بعد از آن لاهیجان و سیاهکل را پیش رو دارید تا به جاده مقصد وارد شوید.

لوکیشن دیلمان روی نقشه گوگل مپ

برای بررسی موقعیت مکانی بهتر است پیش از رفتن لوکیشن دیلمان روی نقشه گوگل مپ را بررسی کنید.

فاصله دیلمان تا شهرهای اطراف

کلبه روستایی در ییلاق رویایی دیلمان
منبع عکس: گوگل مپ
  • فاصله دیلمان تا رودبار ۷۹ کیلومتر
  • فاصله دیلمان تا منجیل ۸۹ کیلومتر
  • فاصله دیلمان تا سیاهکل ۴۵ کیلومتر
  • فاصله دیلمان تا آستانه اشرفیه ۶۱ کیلومتر
  • فاصله دیلمان تا لنگرود ۷۶ کیلومتر
  • فاصله دیلمان تا قزوین ۱۸۹ کیلومتر
  • فاصله دیلمان تا رامسر ۱۳۲ کیلومتر

فاصله تهران تا دیلمان

اگر از تهران راهی بازدید از این ییلاق می‌شوید باید بدانید فاصله تهران دیلمان ۳۳۴ کیلومتر است که با زمانی بیش از  ۴ ساعت به این ییلاق بهشتی می‌رسید.

فاصله دیلمان تا لاهیجان

لاهیجان یکی از شهرهای سبز استان گیلان است که در شمال دیلمان قرار گرفته است. فاصله دیلمان تا لاهیجان ۶۱ کیلومتر است.

فاصله دیلمان تا دریا

حالا که در شمال ایران هستید بازدید از دریا تفریحتان را کامل می‌کند. فاصله دیلمان تا دریا در شهر رودسر ۹۰ کیلومتر است.

فاصله رشت تا دیلمان

از شهر زیبای رشت تا این ییلاق زیبا مسیری در حدود یک ساعت و نیم پیش‌ رو دارید. فاصله رشت تا دیلمان ۸۵ کیلومتر است.

فاصله ماسوله تا دیلمان

از روستای توریستی ماسوله تا دیلمان ۱۳۴ کیلومتر است، این روستا در شرق دیلمان قرار دارد.

فاصله دیلمان تا تالش

از دیلمان زیبا تا دیار بهشتی تالش ۱۸۱ کیلومتر فاصله وجود دارد.

فاصله دیلمان تا اسالم

اسالم از دیگر مناطق دیدنی گیلان است که در شمال شرقی دیلمان قرار دارد. فاصله دیلمان تا اسالم ۱۷۴ کیلومتر است.

فاصله کرج تا دیلمان

اگر از شهر کرج در استان البرز راهی بازدید از زیبایی‌های دیلمان هستید بهتر است بدانید که فاصله کرج تا دیلمان ۲۹۷ کیلومتر است و کرج در جنوب شرقی دیلمان قرار دارد.

نژاد مردم دیلمان

ییلاق زیبای دیلمان و شکوه رقص ابرها بر پهنای دشت وچرای دامها
منبع عکس: گوگل مپ

اگر تنها اطلاعات کمی از تاریخ ایران داشته باشید به خوبی می‌دانید که دیلمیان پیش از ورود اسلام در این کشور بوده‌اند و در مقابل اعراب جنگیده‌اند. ییلاق دیلمان اولین مسلمانانی را که به خود دید، علویان بودند که با حاکمان عباسی به اینجا آمدند و از آن پس دین اسلام و مذهب شیعه به صورت کامل رواج یافت.

جنگل نارنجلو بابل، تجربه‌ای که نباید از دست داد!
ادامه مطلب

بعد از آنکه آل بویه به دست سلجوقیان شکست خورد، فردی به نام علی‌ابن‌بویه دیلمی از تبار دیلمیان شروع به گسترش نژاد خود در این منطقه کرد. در دیلمان اقوامی چون گیلک، تالش، کرد و آذری زندگی می‌کنند.

زبان مردم دیلمان

در شهرستان سیاهکل مردم به زیان گیلکی سخن می‌گویند؛ اما در ارتفاعات این شهرستان مثل دیلمان گویش گالشی یا همان دیلمی بیشتر بین مردم رواج دارد که از شنیدن آوای کلام آن لذت خواهید برد.

آب‌ و‌ هوای دیلمان

عکاسی بر فراز جنگل ابر دیلمان
منبع عکس: گوگل مپ

دیلمان بهشتی دیدنی در استان گیلان است که در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و همین ارتفاع زیاد سبب شده تا هوای مطبوع در نیمه اول سال و هوای سرد و برفی را در نیمه دوم سال داشته باشد.

اینجا خبری از تابستان‌های گرم و طاقت‌فرسا نیست و در طول روز نیز می‌توانید از هوای خنک آن لذت ببرید. آب هوای دلچسب بهار و تابستان و مراتع سبز و پر بار، دیلمان را به بهشتی برای دامداران تبدیل کرده است.

بهترین فصل سفر به دیلمان

تصویری بسیار زیبا از هوای پاک و مراتع سبز دیلمان
منبع عکس: گوگل مپ

شکوه اینجا را با جزئیات تمامی که سر از برف درآورده‌اند در فصل بهار و تابستان می‌توانید ببینید. از دیدن و شنیدن صدای پرندگان خوش نوا تا حیواناتی که برای چرا به دشت و صحرا می‌روند می‌تواند مستند حیات وحش زنده‌ای باشد که روبرویتان است. از جذابیت‌های  سفر در نیمه اول سال امکان تماشای دشت‌های پر گل و جنگل ابر است که شما را رویا می‌برد.

بسیاری از گردشگران اینجا را به دلیل سردسیر بودن برای نیمه دوم سال انتخاب نمی‌کنند، اما چشم پوشی از زیبایی‌های پاییز و زمستان دیلمان که در سکوت و آرامش به سر می‌برد برای گردشگران ماجراجو نشدنی است و چالش‌های سفر سخت زمستانی را به جان می‌خرند. با این اوصاف با توجه به شرایط جوی منطقه می‌توان گفت بهار و تابستان بهترین فصل سفر به دیلمان و لذت بردن از آن است.

جاهای دیدنی دیلمان

جاهای دیدنی دیلمان هر کدام به شیوه‌ای خاص دلبری می‌کنند و گردشگران را جذب خود می‌سازند. از همان ابتدای سفر و ورود به این منطقه جاذبه‌های آن خودنمایی می‌کنند و برای پیدا کردن آن‌ها نیاز به تلاش زیادی نیست. در این بخش شما را با جاهای دیدنی مقصد امروز آشنا می‌کنیم تا در بازدید از این منطقه به آن‌ها سر بزنید.

1. روستای اسپیلی

چرای دام‌ها در مراتع روستای اسپیلی
منبع عکس: گوگل مپ

پیش از رسیدن به دیلمان به روستایی توریستی می‌رسید که اسپیلی نام دارد. هر آنچه از طبیعت یک روستا انتظار داشته باشید اینجا منتظر شماست تا سفرتان را خاص‌تر کند. در این روستا دشت‌های مخملی، چشمه‌سار و رودخانه، کوهستان و باغ‌های سبز چهره‌ای دلربا به محیط داده‌اند. یکی از ویژگی‌های بازدید از روستای اسپیلی، وجود بازار خوش رنگ و لعاب با محصولات تازه و متنوع است که می‌توانید خرید دلچسبی از آن داشته باشید.

2. کاروانسرای تاریخی تی تی

بنای تاریخی کاروانسرای تی تی خانم
منبع عکس: گوگل مپ

در اینجا غیر از طبیعت بکر و حیرت‌انگیز می‌توانید به سراغ بناهای تاریخی بروید که با معماری زیبای خود شما را بر سر ذوق می‌آورند. کاروانسرای تی تی خانم از زیباترین بناهای دوره صفویه است که در این منطقه قرار دارد.

اینکه نام تی تی خانم را بر روی جاذبه‌ای بگذارند حتما برای شما هم جالب است و کنجکاو هستید که داستان آن را بدانید. تی تی در زبان گیلکی معنای شکوفه درخت می‌دهد و این نام از زنی در دربار صفوی گرفته می‌شود که دستور به ساخت این بنا داده است.

3. آبشار لونک

چهره پاییزی آبشار زیبای لونک
منبع عکس: گوگل مپ

از سیاهکل که به سمت دیلمان راهی می‌شوید بعد از حدود ۲۰ کیلومتر آبشاری تماشایی بر سر راهتان قرار دارد که از بازدید آن نمی‌توان گذشت. آبشار لونک یکی از جاذبه هایی است که در سفر به این ییلاق باید از آن لذت ببرید و در کنار آن آرامش یابید و  بی‌خیال دغدغه‌های زندگی روزمره شوید. طبیعت جنگلی اطراف آبشار زیبایی این جاذبه را دو چندان کرده؛ طوری که چاره‌ای ندارید جز این که آبتنی کنید یا با استراحتی کوتاه خستگی در کنید.

4. جنگل و چشمه لاریخانی

جاده برفی جنگل و چشمه لاریخانی
منبع عکس: گوگل مپ

جنگل زیبای لاریخانی جاذبه بعدی است که در این سفر پر ماجرا باید به سراغ آن بروید. جنگل و چشمه لاریخانی از آن نوع جاذبه‌هایی است که در بازدید از آن یک تیر و دو نشان داشته‌اید. چشمه آب معدنی با خواص درمانی در اینجا وجود دارد که گردشگران زیادی را راهی لاریخانی می‌کند.

ماسوله
ادامه مطلب

5. پیرکوه

نمای دور از روستای ییلاقی پیرکوه
منبع عکس: گوگل مپ

پیرکوه جاذبه دیگری است که در اطراف دیلمان قرار دارد و لذت تفریح شما را بیش از آنچه انتظار دارید خواهید کرد. روستای پیرکوه از زیباترین روستاهای گیلان است که در این سفر فرصت بازدید از آن را دارید. با توجه به جغرافیا و موقعیت پیرکوه، شرایط آب هوایی می‌تواند در هر لحظه شما را غافل‌گیر کند. وجود مه غلیظ و رطوبت هوا شما را حسابی سر کیف می‌آورد.

6. موزه مردم‌شناسی دیلمان

داخل حمام تاریخی و موزه دیلمان
منبع عکس: گوگل مپ

موزه مردم شناسی دیلمان یکی دیگر از مکان‌هایی است که در لیست جاهای دیدنی مقصد ما قرار گرفته و بازدید از آن برایتان خالی از لطف نخواهد بود. این موزه پیش‌تر حمامی بوده که گفته می‌شود حدود ۵۰۰ سال قدمت دارد.

چند سال پیش میراث فرهنگی این حمام را خریداری و آن را به موزه مردم شناسی تبدیل کرد تا گردشگران در بازدید از این منطقه با فرهنگ و سنت‌های عامه مردم بیشتر آشنا شوند. معماری زیبای این حمام به شکل سه گنبد اصلی و دو گنبد کوچک است.

7. قلعه گرماور

بازمانده بنای تاریخی قلعه گرماور بر فراز دشت
منبع عکس: گوگل مپ

به سراغ جاذبه تاریخی دیگری به نام قلعه گرمارو می‌رویم که در برنامه بازدید دیلمان قرار می‌گیرد. قدمت بنایی که سراغ آن آمده‌ایم به قبل از اسلام برمی‌گردد و بر لبه کوهی بلند ساخته شده است. دیدن این قلعه شما را به یاد فیلم‌های تاریخی با سازه‌های قدیمی در کنار دشت و کوه می‌اندازد.

این قلعه در زمان خود کاربرد نظامی و دیده‌بانی داشته است. طراحی قلعه به مانند بسیاری دیگر از قلعه‌های گیلان و شمال ایران به صورت غیرقابل‌نفوذ و دسترسی به آن مشکل است.

8. روستای درفک

قله درفک بالاتر از ابرهای انبوه در بهار
منبع عکس: گوگل مپ

در دیلمان و اطراف آن تا چشم کار می‌کند شکوه و زیبایی طبیعت را می‌بیند که هر کدام جلوه خاص خود را دارند. روستای محبوب و معروف درفک و کوه درفک از دیگر جاهایی است که پیشنهاد می‌کنیم در این سفر خاص از آن غافل نشوید.

غیر از زیبایی‌های خدادادی روستا، دشت و کوه‌های اطراف آن، وجود آثار تاریخی در اینجا نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند. تماشای قله همیشه سپید منطقه درفک گیلان حس خنکی را حتی در روزهای تابستان به جان آدم می‌نشاند. اگر اهل کوهنوردی و کاوش در طبیعت هستید بهتر است با تجهیزات راهی اینجا شوید و با رفتن به سمت غارهای تاریخی تجربه‌ای متفاوت رقم بزنید.

جنگل ابر دیلمان

جنگل ابر در غروب و جنگل ابر لابلای جنگل سبز و کوهستان
منبع عکس: گوگل مپ

اقیانوس ابر یا جنگل ابر پدیده‌ای شگفت‌انگیز بین زمین و آسمان است که تماشای آن هر بیننده‌ای را غرق لذت می‌کند. تصور کنید ابرهایی که همیشه برای نگاه کردن به آن‌ها باید سرتان را بالا می‌گرفتید حالا در اینجا باید بر پهنه دشت بنشینید و رقص انبوه‌ آن‌ها را زیر پایتان ببینید. ارتفاع بالا، شرایط آب هوایی و هم‌جواری دشت و جنگل و کوهستان سبب شده تا در بسیاری از روزهای سال اینجا شاهد انبوه ابرها در کنار خود باشد.

دشت شقایق دیلمان کجاست؟

دشت شقایق های وحشی قرمز رنگ در خردادماه
منبع عکس: گوگل مپ

سفر در بهار به این ییلاق، شانس گردش در دشت شقایق را بیشتر می‌کند. یکی از دیدنی‌های اینجا که چشمان شما نوازش می‌دهد همین دشت شقایق است. برای دیدن شقایق‌های وحشی و خودرو باید تا روستای پس کوه در ۶ کیلومتری شرق دیلمان بروید. گل‌های خونین این دشت زیبا معمولا هرساله از اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد پدیدار می‌شوند.

دشت سوسن چلچراغ دیلمان

بهار دیلمان و دشت سوسن چلچراغ
منبع عکس: گوگل مپ

در دنیای گل‌های وحشی و خودرو، سوسن گل کمیابی است که در هر جایی نمی‌توان دید. سوسن چلچراغ، گونه‌ای از گل سوسن است که در دشت‌های اطراف اینجا می‌روید. گل‌های زیبا و چشم‌نواز دشت سوسن چلچراغ دیلمان در فصل بهار و ماه خرداد چهره‌ زیبای خود را به رخ گردشگران می‌کشانند.

عکسهای دیلمان گیلان

بهار دیلمان و جنگل‌های زیبای اطراف
منبع عکس: گوگل مپ
خانه های روستایی و بازی اسب های زیبا در دیلمان
منبع عکس: گوگل مپ

جاهای دیدنی اطراف دیلمان

درست است که اینجا جاذبه‌ای همه چیز تمام و تماشایی است؛ اما بد نیست حالا که تا اینجا آمده‌اید فرصت را غنیمت بشمارید و از جاهای دیدنی اطراف دیلمان که در ادامه معرفی می‌کنیم نیز دیدن کنید.

1. جواهرده

نمایی دور از ییلاق بهشتی جواهر ده با آسمانی پاک و نیمه ابری
منبع عکس: گوگل مپ

تا گرم صحبت از ییلاق‌های بکر شمال ایران هستیم بهتر است یادی از جواهرده کنیم که به‌مانند تکه‌ای جواهر در این خطه می‌درخشد. جواهرده رامسر نام ییلاقی در استان مازندران است و آن‌قدر مشهور و محبوب است که از هر کسی آدرس آن را بخواهید راهنمایتان می‌شود.

بقعه چهارپادشاه لاهیجان، بنایی تاریخی با دیوار نگاره های قاجاریه
ادامه مطلب

بهترین فصل سفر به اینجا بهار و تابستان است تا در ارتفاعات آن هم به تماشای ابرها بنشینید و هم از هوای مطبوع آن غرق لذت شوید. در جواهرده بازارهای محلی نیز وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید صنایع دستی و سوغات خوبی به همراه ببرید.

2. لنگرود

پل خشتی بر روی رودخانه در میان شهر لنگرود
منبع عکس: گوگل مپ

لنگرود شهر اصیل و زیبا در ۷۵ کیلومتری شمال دیلمان است که در لیست بازدید ما قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید سری به بازار محلی در شمال ایران بزنید و با مردم مهربان با آن لهجه شیرینشان هم‌کلام شوید پیشنهاد می‌کنیم حتما به سراغ لنگرود بروید. جاهای دیدنی لنگرود مثل منطقه ییلاقی لیلا کوه یا مکان‌های تاریخی، آن‌قدر متنوع و جذاب هستند که حسابی سرگرمتان می‌کند.

جاهای دیدنی لنگرود:

  • پل خشتی لنگرود
  • ساحل چمخاله
  • خانه منجم باشی
  • بام لنگرود
  • قلعه دیزبن
  • عطاکوه
  • آبشار ماهی مشو
  • تالاب کیا کلایه

3. رودسر

تصویری از فضای شهری رودسر در کنار دریای خزر
منبع عکس: گوگل مپ

اما به سراغ شهر زیبا و ساحلی رودسر برویم و قدمی در ساحل آرامش بخش آن بزنیم. جاهای دیدنی رودسر شما را به چالش گردشگری در این استان دعوت می‌کند و خاطرات خوبی برایتان به جا می‌گذارد. با آثار تاریخی از پل خشتی تمیجان تا ساحل رامدشت تفریحی شاد برایتان می‌سازد.

4. سراوان

پارک جنگلی و مرداب سروان با خزه‌های روی آب
منبع عکس: گوگل مپ

پارک جنگلی سراوان از بهترین جاهای دیدنی رشت است که هر ساله گردشگران بسیاری را پذیرا می‌شود. پارک جنگلی سراوان با پارک جنگلی‌هایی که تاکنون دیده‌اید فرق می‌کند و این موضوع را زمانی بهتر متوجه می‌شوید که به بازدید از آن می‌روید. مواظب باشید که هر فضای سبزی در اینجا می‌بینید محکم نیست و گاهی به شکل خزه‌هایی بر سطح آب قرار دارد.

امکان قایق سواری در مرداب خزه‌ای پارک جنگلی سراوان رشت وجود دارد و می‌تواند تفریحی مهیج باشد. مرداب سراوان ۳۰۰ متر طول دارد و در سال ۱۳۷۰ اینجا به عنوان پارک جنگلی به مردم معرفی شد.

5. رودبار

کلبه جنگلی در ییلاق خورگام و دریاچه ویستان بره سر
منبع عکس: گوگل مپ

می‌خواهیم شهری را به شما معرفی کنیم که غیر از طبیعت زیبا، زیتون‌های خوش عطر و طعم آن را همه می‌شناسند. غیر از هوای خوش، محصولات کشاورزی و صنایع دستی، در رودبار تفریحات و جاذبه‌های متنوعی در انتظار شماست که نباید از آن غافل شد. در ادامه جاهای دیدنی رودبار که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست را معرفی می‌کنیم تا بتوانید در برنامه سفر خود قرار دهید.

6. شیرکوه

طبیعت زیبا و رودخانه جاری در کنار منطقه شیرکوه
منبع عکس: گوگل مپ

در ۶۶ کیلومتری غرب دیلمان به یکی از دیدنی‌های گیلان به نام شیرکوه می‌رسید که با زیبایی‌های خود شما را شگفت‌زده می‌کند. شیرکوه در نزدیکی رودبار قرار دارد و با طبیعت بکر خود گردشگران را حسابی بر سر ذوق می‌آورد. در شیرکوه جاذبه‌هایی طبیعی از آبشار، چشمه، رودخانه، دشت، کوهستان و… وجود دارد که گردشگران را با هر سلیقه‌ای به خوبی راضی می‌کند.

در سفر به دیلمان کجا اقامت داشته باشیم؟

نمای بیرونی هتل ۴ ستاره کادوس رشت
منبع عکس: گوگل مپ

طبیعت‌گردی و کمپینگ در فضای دلنشینی که طبیعت بی‌منت در اختیار انسان قرار می‌دهد سبب می‌شود تا گردشگرانی که شرایط شب مانی و کمپینگ در طبیعت را دارند از این گزینه برای اقامت در سفر استفاده کنند. تعداد بسیاری از گردشگران نیز سبک‌بار بودن در سفر و اقامتی بی‌دردسر با امکانات رفاهی را ترجیح می‌دهند که با وجود هتل های رشت فرصت خوبی برای داشتن سفری خاطره‌انگیز دارند.

هتل ابریشمی لاهیجان
منبع عکس: گوگل مپ

ییلاق زیبای دیلمان در ۶۱ کیلومتری جنوب غربی لاهیجان قرار دارد و این فاصله یک ساعته امکان بازدید و تفریح در دیلمان و اقامت در این شهر را فراهم می‌کند امکان رزرو هتل های لاهیجان از طریق ایران هتل آنلاین با پشتیبانی و سهولت رزرو، خیال شما را از بخش اقامتی سفر آسوده می‌سازد.

کلام آخر

دیلمان را تعبیر رویا دانستیم به جایی که در آن می‌توان بی‌خیال از همه چیز و همه ‌کس تنها در خلوت خود سرخوش و آرام بود. در این مقاله با معرفی دیلمان و جاهای دیدنی این بهشتی گیلانی سعی کردیم کمک کنیم تا تجربه‌ای متفاوت از سفر به خطه شمال ایران داشته باشید. سفری که از هر لحظه آن غرق لذت می‌شوید و به انتخاب خود می‌بالید. اگر شما هم تجربه سفر به این بهشت محبوب را دارید دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر