خانه >> ایرانگردی >> جواهردشت کجاست؟
جواهردشت گیلان

جواهردشت کجاست؟

فصل گرم تابستان فرصتی مناسب برای سفر به مناطق ییلاقی کشورمان است. یکی از این مناطق با طبیعتی بکر و دوست‌داشتنی روستای جواهردشت است. این منطقه کوهستانی با داشتن طبیعتی بی‌نظیر هر ساله مهمانان زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند. فاصله نزدیک این جاذبه به رامسر آن را به یکی از جاهای دیدنی رامسر تبدیل کرده است.

هتل های رامسر با تنوعی زیاد و فاصله کم تا دریا انتخابی مناسب برای اقامت در این شهر و سپس تفریح در روستای جواهردشت هستند. همچنین هتل های رشت نیز با داشتن امکانات رفاهی مطلوب اقامتگاه‌هایی مناسب برای سپری کردن شبی خاطره‌انگیز در خطه شمال هستند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در مورد این روستای زیبا و سرسبز، آدرس و سایر ویژگی‌های آن با شما صحبت کنیم:

جاهای دیدنی جواهردشت

جاهای دیدنی جواهردشت

مقصد رویایی جواهردشت مملو از جاذبه‌های طبیعی است که می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم ‌کند. فاصله کوتاه این منطقه از شهرهایی مانند رودسر، رامسر، رشت، تهران و… موجب شده تا بسیاری از مسافران آن را به عنوان مکانی برای تفریح و استراحت در تعطیلات کوتاه مدت انتخاب کنند. همچنین واقع شدن این منطقه در ارتفاعی ٢٥٠٠ متری آب و هوایی کوهستانی و ییلاقی به آن داده است.

پس از گذر از مسیر زیبا و چشم‌نواز با درختان سر به فلک کشیده در نهایت روستای جذاب و کوهستانی جواهردشت با آغوشی باز انتظار دیدن شما را می‌کشد.

به جرات می‌توان گفت تمام زیبایی‌های طبیعی در این منطقه دست به دست هم داده‌اند تا منظره‌ای شگفت‌انگیز را در مقابل چشمان شما قرار دهند. مراتع سرسبز و با طراوت این منطقه برای یک پیاده‌روی تمام عیار جان می‌دهد. این مراتع شامل :

  • ناصره دشت
  • لووه سر

می‌شوند. این مراتع با پوشش گیاهی متنوع خود زیبایی‌های جواهردشت را دو چندان کرده‌اند. آنچه بیش از از سایر دیدنی‌های این دشت توجه شما را به خود جلب می‌کند اسب‌هایی وحشی با ظاهری زیبا هستند.  همچنین پیاده‌روی در ميان انبوهی از ابرها ذهن شما را برای ساعتی هم که شده از فضا و دغدغه‌های روزمره به دور می‌برد.

علاوه بر طبیعت آرام و منحصر به فرد، در اطراف جواهردشت انواعی از گونه‌های درختان زیبا مانند بلوط، افرا، توسكا و دیگر درختان جنگلی به چشم می‌خورد. گل‌های پامچال، تمشک و بنفشه نیز فضایی رویایی  به منطقه بکر این دشت و روستا داده‌اند.

همچنین اگر شانس همراه شما باشد و هوا حالتی مه‌آلود نداشته باشد می‌توانید از آن بالا نوار ساحلی خزر را به زیبایی هرچه تمام‌تر تماشا کنید. اگر اهل پیاده‌روی هستید می‌توانید در زمانی یک ساعته از بخش ابتدایی روستا به چشمه برسید. در ادامه و با رفتن به مناطق بالاتر دشتی پر از بوته‌های گون را خواهید دید. قطعا تماشای غروب از منطقه بالا دست جواهردشت هیجانی چند برابر خواهد داشت. لازم به ذکر است که در رفتن به مناطق بالادست و کمتر شناخته شده بهتر است از راهنمایان محلی کمک بگیرید.

تفریحات جواهردشت

تفریحات جواهردشت

علاوه بر طبیعت بکر و چشم نواز این منطقه از تفریحات موجود در آن نیز می‌توانید بهره‌مند شوید. از جمله این تفریحات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سد زیبای لفور نگینی در دل جنگل های مازندران
ادامه مطلب

جیپ‌سواری در جاده‌های کوهستانی منطقه

با توجه به اینکه مسیر رسیدن به روستا در انتها دارای پیچ و خم‌های نسبتا دشواری است شما می‌توانید خودروی خود را در یکی از روستاهای نزدیک روستا پارک کنید. پس از پارک خودرو می‌توانید لذت جیپ سواری را تا رسیدن به جواهردشت تجربه کنید. این جیپ‌ها در روستای خیاط محله منتظر سوار کردن مسافران و رساندن آنها به مقصد هستند.

عکاسی در طبیعت جواهردشت

یکی از تفریحاتی که می‌تواند تا ساعت‌ها شما را در این منطقه سرگرم کند، عکاسی از مناظر طبیعی جواهردشت است. به تصویر در آوردن این همه زیبایی اگرچه ناممکن است اما خاطراتی ماندگار را از سفر به این محل دیدنی برای شما می‌سازد.

شب‌نشینی در زیر آسمان صاف و پر از ستاره

حتی تصور شبی ماندن در طبیعت جواهردشت و دیدن ستارگان درخشان آن لذت بخش است. اگر این شب‌نشینی به همراه برپا کردن آتشی گرم باشد بسیار دلنشین‌تر هم خواهد بود. ناگفته نماند در شب‌های مه‌آلود روستای جواهردشت امکان دیدن ستارگان وجود ندارد. پس بهتر است  در شبی آرام و پر از ستاره در این مکان اتراق کنید.

خوردن خوراکی‌های محلی با طعم و رنگ‌های بهشتی

اگر اهل خوردن لبنیات آن هم محلی و با کیفیت هستید حتما ماست، دوغ و پنیر جواهردشت را امتحان کنید. با راهنمایی‌های افراد محلی از گیاهان و سبزیجات معطر نیز می‌توانید برای خوردن استفاده کنید.

اقامت در اقامتگاه‌های روستایی

اقامت در اقامتگاه‌های روستایی جواهردشت

یکی از بهترین تفریحات در جواهردشت شبی را سپری کردن در آغوش طبیعت است. لذت اقامت را در این دشت زیبا را می‌توانید در یکی از کلبه‌های روستا تا صبح تجربه کنید.

و در آخر اگر علاقه‌مند به دیدن جشنواره‌های محلی و بومی هستید می‌توانید در مرداد ماه راهی این منطقه زیبا شوید. مسابقاتی مانند طناب کشی، اسب‌دوانی، کشتی و.. بخشی از این مسابقات در طبیعت با صفای جواهر دشت هستند. این مسابقات توسط افراد بومی با لباس‌های محلی زیبای زنانه و مردانه برگزار می‌شود.

ناگفته نماند از آنجا که این منطقه در زمستان در میان انبوهی از برف‌ها در سرمایی سنگین فرو می‌رود، بهترین فصل سفر به آن تابستان است. آب و هوایی ییلاقی و خنک این روستا و اطراف آن به خوبی در تابستان احساس می‌شود. همچنین اگر در فصل بهار راهی این منطقه شوید هنوز هم برف‌های آب نشده بر روی کوه‌ها و مراتع را به راحتی می‌توانید ببینید.

جواهردشت کجاست؟

جواهردشت کجاست؟

ابتدای ورودی جاده سیاهکلرود مکان واقع شدن این روستا است. بخش چابکسر محلی است که می‌توانید این روستای رویایی را در آن ببینید. در حقیقت مرز شرقی استان گیلان، فاصله ٢٦ کیلومتری سیاهکلرود و ٤٦ کیلومتری رودسر محل دقیق این روستا است. طبیعت زیبای مابین گیلان و مازندران به معنای واقعی کلمه در جواهردشت تعریف شده است.

در بخش جنوبی جواهردشت یکی از قله‌های بلند استان گیلان با نام کوه سماموس با ارتفاع زیاد قرار گرفته است. همچنین خوب است بدانید که در مسیر رسیدن به روستا از برخی دیگر از روستاهای زیبای منطقه مانند سیاهکلرود، قاسم‌آباد علیا و سفلی، گاوماست و… نیز گذر خواهید کرد.

لوکیشن جواهردشت روی نقشه گوگل مپ

جنگل نارنجلو بابل، تجربه‌ای که نباید از دست داد!
ادامه مطلب

پس از اینکه آدرس این روستا را به صورت کلی جویا شدید می‌توانید از روی نقشه به صورت جزئی‌تر آدرس دقیق، مسیرهای پیش‌رو و سایر ویژگی‌های آن را نیز بررسی کنید. نقشه به خوبی می‌تواند با جزئیات بهتر راهنمای سفر به رشت و اطراف آن برای شما باشد.

فاصله رامسر تا جواهردشت

اگر از رامسر راهی جواهردشت می‌شوید مسیری ٥١ کیلومتری را در پیش روی خود دارید. این مسافت را می‌توانید با خودرو در زمانی دو ساعته به راحتی طی کنید.

فاصله رودسر تا جواهردشت

رودسر نیز یکی از شهرهای استان گیلان است که مسافتی کوتاه با جواهردشت دارد. اگر قصد دیدن جواهردشت را از مبدا رودسر دارید می‌توانید ظرف مدتی کوتاه راهی این روستا شوید. از رودسر تا این منطقه دیدنی ٤٨ کیلومتر مسافت را باید طی کنید. پیمودن این مسافت در زمانی یک ساعت و ٥٨ دقیقه‌ای امکان‌پذیر است.

فاصله تهران تا جواهردشت

بسیاری ازپایتخت‌نشینان تعطیلات آخر هفته را با رفتن به روستای جواهردشت و سایر مناطق شمالی کشورمان به پایان می‌رسانند. این روستا یکی از مکان‌هایی است که تهرانی‌ها برای رهایی از دود و دم و ساعتی داشتن آرامش در طبیعت از آن بهره می‌برند. اگر از تهران راهی جواهردشت می‌شوید  باید مسافت ٢٦٧ کیلومتر را در زمانی ٦ ساعته طی کنید.

فاصله رشت تا جواهردشت

برخی از مسافران پس از سفر به رشت و بازدید از جاهای دیدنی رشت برای رفتن به جواهردشت نیز برنامه‌ریزی می‌کنند. از رشت تا جواهردشت مسافتی ١١٩ کیلومتری انتظار شما را می‌کشد. برای طی کردن این مسافت باید زمانی ٣ ساعت و ١٤ دقیقه‌ای را با خودرو طی کنید.

فاصله جواهردشت تا جواهرده

جواهردشت یکی از جاهای دیدنی گیلان و جواهرده از مکان‌های زیبا و با طبیعتی بکر در استان مازندران است. بسیاری از گردشگران به دلیل تشابه اسمی این روستا را با جواهرده یکی می‌دانند. با وجود تشابه اسمی اما این دو منطقه دو بخش و منطقه ییلاقی کاملا متفاوت از همدیگر هستند. هر دوی این مناطق با طبیعت مسحور کننده خود مکان‌هایی زیبا برای تفریح و گردش در تابستان‌های داغ محسوب می‌شوند.

فاصله جواهردشت تا جواهرده در حدود ٧٦ کیلومتر است. پیمایش این مسافت در حدود دو ساعت و ٥٠ دقیقه به طول می‌کشد.

جاهای دیدنی نزدیک به جواهردشت

جاهای دیدنی نزدیک به جواهردشت

جاذبه‌ها و دیدنی‌های جواهردشت محدود به طبیعت آن نمی‌شود در اطراف این دشت زیبا مکان‌های تفریحی مختلفی برای تفریح و گردش گردشگران وجود دارد. پس از گشت و گذار در خود جواهر دشت مکان‌های زیر نیز انتظار دیدن شما را می‌کشد:

چشمه‌ها و دشت‌های سرسبز

در حوالی جواهردشت چشمه و دشت‌های زیادی برای گشت و گذاری مفرح وجود دارد. شما می‌توانید در حوالی این چشمه‌ها ساعاتی را به دور هر گونه استرس کاری و دغدغه روزمره سپری کنید یا شبی جذاب و آرام را در کنار آنها سپری کنید. آب این چشمه‌ها از مناطق بالادست کوهستانی تامین می‌شود.

صعود به قله سماموس

اگر اهل کوهنوردی هستید و صعود به ارتفاعات خوش آب و هوا را می‌پسندید، قله زیبا و مرتفع سماسوس را از دست ندهید. صعود به این قله در حدود ٦ الی ٧ ساعت شما را در زیبایی‌های طبیعی اطراف غرق می‌کند. هنگامی که به قله صعود می‌کنید بر بلندای آن از یک طرف دشت‌های سرسبز اطراف و از طرف دیگر آبی بی‌کران خزر را می‌بینید. در حقیقت از بالای قله سماسوس جواهردشت را با ابهتی دو چندان به نظاره می‌نشینید.

ییلاق خوشواش، بهشت پنهان مازندران
ادامه مطلب

امامزاده نقره عباس

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که علاوه بر بازدید از جاذبه‌های طبیعی، زیارت معنوی را نیز می‌پسندید، خوب است بدانید در اطراف جواهردشت یک مکان معنوی با نام امامزاده نقره عباس میزبان حضور شما عزیزان است.

منطقه حفاظت شده سرولات

در مسیر ییلاقی به سمت جواهرده منطقه حفاظت شده سرولات نیز با داشتن طبیعت منحصر به فرد و پوشش گیاهی مناسب مکانی مناسب برای ساعتی گشت و گذار و لذت بردن از زیبایی‌های منطقه است.

روستاهای اطراف جواهردشت

جواهردشت گیلان

در مسیری که به سمت این روستا طی می‌کنید روستاهای زیادی را خواهید دید. هر کدام از آنها تاریخ و طبیعتی زیبا را در خود جای داده‌اند. قاسم آباد یکی از این مکان‌ها است. علاوه بر زیبایی‌هایی جالبی که در این منطقه توجه شما را به خود جلب می‌کند جالب است بدانید چادر شب دستباف در این روستا تولید می‌شود. از این محصول سنتی می‌توانید به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان استفاده کنید. همچنین این روستا در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.

در سفر به جواهردشت کجا اقامت داشته باشیم؟

این روستای زیبا از جمله مکان‌هایی است که سپری کردن یک شب در آن برای شما خاطراتی ماندگار را خواهد ساخت. چه چیزی بهتر و لذت‌بخش‌تر از اقامت در دشتی پهناور با آب و هوای کوهستانی می‌تواند روح شما را جلا دهد.

خبر خوب اینکه امکان اقامت و کمپ در جواهر دشت سرسبز برای شما فراهم شده است. در خود روستا خانه‌های روستایی با آغوشی باز پذیرای شما عزیزان هستند. قطعا لذت زندگی کردن یک شب در خانه‌ای روستایی با وسایلی به سبک و سیاق محلی  بسیار دلپذیر خواهد بود.

همچنین در روستاهای اطراف نیز اقامتگاه‌های روستایی و خانه‌های روستایی با امکانات مناسب از شما برای بودن شبی در دامان طبیعت پذیرایی می‌کنند.

در ضمن اگر اقامت در هتل با امکانات بیشتر و به‌روز‌تر را ترجيح می‌دهید می‌توانید در هر كدام از شهرهای استان گيلان مانند رودسر، چابکسر و.. هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

عکس های جواهردشت

تا اینجای مقاله سعی کردیم تا در مورد زیبایی‌های بی حد حصر موجود در جواهر دشت صحبت کنیم و شما را برای لحظاتی با تخیل به این منطقه زیبا و ییلاقی ببریم. در ادامه تصاویر این دشت سرسبز و دوست‌داشتنی را ارائه خواهیم داد. این عکس‌ها خود به تنهایی گویای زیبایی‌هایی تمام عیار این منطقه از خطه شمال است.

عکس های جواهردشت

اقامت در اقامتگاه‌های روستایی جواهردشت

عکس های جواهردشت

جمع‌بندی

سفر به روستاهای ییلاقی همواره یکی از مقاصد گردشگران اهل سفر و گردشگری است. جواهردشت نیز به مانند نگینی زیبا در طبیعت چابکسر می‌درخشد. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با دیدنی‌ها و جاذبه‌های اين روستا، آدرس و ديگر خصوصيات آن آشنا کنیم. اما همانگونه که از قدیم نیز به جا مانده شنیدن کی بود ماندن دیدن. امیدواریم با این توضیحات کلی برای سفر به این روستای زیبا برنامه‌ریزی کنید. در ضمن اگر از قبل تجربه سفر به این منطقه را دارید با ما در میان بگذارید

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر