خانه >> ایرانگردی >> تله کابین نمک آبرود؛ لذت دیدن جنگل‌های مازندران بر فراز ابرها
خط یک تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود؛ لذت دیدن جنگل‌های مازندران بر فراز ابرها

مقصد سفر امروز ما استان مازندران است. مازندران زیبا با داشتن جاذبه‌های متنوع همه آنچه از یک طبیعت کامل را انتظار می‌رود داراست. شهرک توریستی نمک آبرود یکی از زیباترین مناطق گردشگری در این استان به شمار می‌رود. تله کابین نمک آبرود در کنار آبشارهای مازندران، جنگل‌ها و سواحل زیبای خزر، طبیعت و تفریحات مازندران را کامل کرده است. قیمت بلیط تله کابین نمک آبرود موضوع اصلی و مورد بحث ما در این مقاله است.

با اینکه به عنوان نویسنده این مطلب یکبار به نمک آبرود زیبا سفر کردم اما در حین نوشتن آن دوباره هوس سفری نو به سرم زد. اگر شما هم مثل من در آینده‌ای نه چندان دور قصد سفر به این مکان زیبا و منحصر به فرد را دارید در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی‌های مهم آن مانند خط‌های تله کابین، قیمت تله کابین نمک آبرود، نحوه خرید بلیط و سایر جاذبه‌های اطرافش بیشتر بدانید.

خرید بلیط تله کابین نمک آبرود 1403

محل خرید بلیط تله کابین نمک آبرود
منبع عکس:گوگل مپ

سوار شدن بر تله کابین نمک آبرود نیز به مانند بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مستلزم تهیه بلیط است. متاسفانه امکان خرید بلیط از سایت خرید بلیط تله کابین نمک آبرود وجود ندارد. شما می‌توانید هنگامی که به این مکان مراجعه کردید در همان لحظه بلیط خود را از گیشه‌های مربوط به تهیه بلیط به صورت کاملا حضوری خریداری کنید.

قیمت بلیط تله کابین نمک آبرود 1403

خط یک تله کابین نمک آبرود
منبع عکس:گوگل مپ

قیمت بلیط تله کابین نمک آبرود در سال 1403 به ازای هر نفر 260 هزار تومان است. شهرک توریستی تفریحی نمک آبرود دارای دو خط برای استفاده گردشگران است. در حال حاضر خط یک تله کابین نمک آبرود غیر فعال است و شما می‌توانید بر فراز تله کابین خط 2 نمک آبرود چشم اندازهای زیبای این منطقه را مشاهده کنید.

ساعت کاری تله کابین نمک آبرود

همانگونه که گفتیم خرید بلیط برای استفاده از تله کابین نمک آبرود به صورت کاملا حضوری است. گیشه‌های بلیط این مجموعه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر آماده پذیرش مهمانان برای خرید بلیط هستند. همچنین ساعت کاری تله کابین نمک آبرود از ساعت 9 صبح تا 11 شب است.

اطلاعات تله کابین نمک آبرود

جنگل‌ها و طبیعت سرسبز اطراف تله کابین نمک آبرود
منبع عکس:گوگل مپ

برای به دست آوردن اطلاعات جزئی‌تر و دقیق‌تر در مورد مجموعه تفریحی نمک آبرود و به خصوص تله کابین نمک آبرود می‌توانید به سامانه شرکت عمران و  مسکن شمال به آدرس ‌namakabroud.com مراجعه کنید. تماس با این مجموعه اطلاعات زیادی از تله کابین، خط‌های مختلف آن و نحوه پذیرش در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه شماره تماس و آدرس دقیق این مجموعه گردشگری را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با کسب اطلاعاتی بیشتر راهی تله کابین نمک آبرود شوید.

معرفی هتل نارین چالوس - اقامتگاهی دنج و زیبا
ادامه مطلب

شماره تماس تله کابین نمک آبرود

شما می‌توانید با شماره 01152188121 تماس بگیرید و اطلاعات کافی را در مورد تله کابین نمک آبرود جویا شوید.

آدرس تله کابین نمک آبرود

استان مازندران، کیلومتر 12 جاده چالوستنکابن، شهرک توریستی نمک آبرود

مسیر دسترسی به تله کابین نمک آبرود

نمایی از کابین‌های تله کابین نمک آبرود در حال حرکت به ارتفاعات
منبع عکس:گوگل مپ

تله کابین نمک آبرود با قرار گرفتن در 12 کیلومتری شهر چالوس یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود. در حقیقت پس از پشت سرگذاشتن جاده چالوس و سیاحت و لذت بردن از مناظر بکر آن تله کابین نمک آبرود یکی از مهمترین جاذبه‌های چالوس محسوب میشود.

شمال و جنوب شهرک توریستی نمک آبرود با دریا و رشته کوه‌های سر به فلک کشیده البرز احاطه شده‌اند. برای رسیدن به تله کابین و تفریح و گردش در آن می‌توانید از راه‌ها و وسایل نقلیه مختلف که در زیر نام می‌بریم استفاده کنید:

  • ماشین شخصی

با توجه به نزدیکی تله کابین نمک آبرود به چالوس در ابتدای سفر باید خود را به چالوس زیبا و سرسبز برسانید. سپس مسیر چالوس به تنکابن را در پیش بگیرید. پس از یک کیلومتر رانندگی در این جاده باید دور بزنید. پس از دوربرگردان و پیمودن مسیر 300 متری وارد جاده زوات شوید. در مسیر جاده زوات سد زوات را نیز خواهید دید.

از جاده زوات تا مجموعه تفریحی نمک آبرود در حدود 10 کیلومتر مسافت پیش روی خود دارید. پیمودن این فاصله نیازمند صرف زمانی 25 دقیقه‌ای دارد.

  • اتوبوس

اگر اهل سفر با وسایل نقلیه عمومی هستید اتوبوس‌های مسافربری نیز به راحتی شما را به مقصد نمک آبرود می‌رسانند. اگر از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنید باید مقصد ترمینال چالوس را در ابتدای سفر انتخاب کنید. در ترمینال مسافربری چالوس اتوبوس و تاکسی‌های مختلف شما را به راحتی به شهرک توریستی نمک آبرود می‌رسانند.

کدام خط تله کابین نمک آبرود بهتر است؟

نمایی از شهرک توریستی نمک آبرود از بالا
منبع عکس:گوگل مپ

هر کدام از خط‌های تله کابین نمک آبرود دارای زیبایی‌ها و ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. در ادامه ویژگی‌ها و مشخصات این دو خط از تله کابین نمک آبرود را با هم مرور می‌کنیم:

  • خط 1 تله کابین نمک آبرود:
خط یک تله کابین نمک آبرود
منبع عکس:گوگل مپ

خط یک تله کابین نمک آبرود از قدمت بیشتری نسبت به خط 2 برخوردار است. این خط دارای 42 کابین 4 نفره است. این کابین‌ها با سرعت 3 متر بر ثانیه مسیر 2100 متری بر فراز جنگل‌ها را در زمانی کمتر از 15 دقیقه طی می‌کنند. همچنین خوب است بدانید ارتفاع دکل این تله کابین بین 4 الی 50 متر در نظر گرفته شده است.

خط یک دارای مسیری طولانی‌تر و با حرکت تله کابین آرامتر است. همچنین فضای بلندای کوه در خط یک دارای مناظر زیبا و چشم نوازی است. این خط از دامنه کوه شروع می‌شود و شما را به ارتفاعی بالاتر می‌برد.

محل استراحت و تفریح بر فراز خط یک تله کابین نمک آبرود
منبع عکس:گوگل مپ

ارتفاع بالاتر همان جایی است که کاهش تغییر دما را به وضوح می‌توان احساس کرد. در بالاترین ایستگاه خط یک امکانات مختلفی برای پذیرایی از گردشگران وجود دارد. پس از استراحت و تفریحی کوتاه دوباره سوار بر خط برگشت شده و به ابتدای گیشه برمی‌گردید.

  • خط 2 تله کابین نمک آبرود:
جاهای دیدنی استان مازندران
ادامه مطلب
خط دو تله کابین نمک آبرود
منبع عکس:گوگل مپ

خط 2 نیز دارای مناظر و چشم‌اندازهای مختلف و زیبایی است. این خط دارای امکانات بیشتری نسبت به خط اول است. همچنین خط دو تله کابین نمک آبرود دارای پل معلق و یک زیپ لاین کوتاه برای تخلیه هیجانات بیشتر است.

طول خط 2 نمک آبرود در حدود 1700 متر است. سرعت دستگاه در این تله کابین 6 متر بر ثانیه در نظر گرفته شده است. 35 کابین مختلف فایبر گلاس گردشگران را به صورت متوالی به ارتفاعات قله دیو حمام می‌رسانند. این سرعت و طول زیاد گردشگران سوار بر کابین‌های تله کابین نمک آبرود را به ارتفاعات قله دیو حمام می‌رساند. صحنه‌هایی رویایی که شاید در کمتر جایی بتوان آنها را از این فاصله به وضوح دید.

قله دیو حمام از جمله قله‌های زیبای استان مازندران در ارتفاعی 700متری از سطح دریا قرار گرفته است. این قله دارای غارهای دیدنی و بکری برای بازدید است. علاوه بر دیدن مناظر زیبا و شگفت‌انگیز بر فراز قله دیو حمام، از امکانات رفاهی مانند رستوران و امکانات بهداشتی آن نیز می‌توانید بهره‌مند شوید.

پلنگ تاکسیدرمی شده در محفظه شیشه‌ای بر فراز خط دو تله کابین نمک آبرود
منبع عکس:گوگل مپ

همچنین در بخش تاکسیدرمی این منطقه حیوانات مختلفی مانند قوچ، آهو، خرس و… در محفظه‌هایی شیشه‌ای برای عموم به نمایش گذاشته شده‌اند.

سایر تفریحات مجموعه گردشگری نمک آبرود

سورتمه شهرک توریستی نمک آبرود
منبع عکس:گوگل مپ

در کنار سوار شدن بر تله کابین نمک آبرود و دیدن مناظر زیبا و سرسبز در ارتفاعی بالادست از تفریح در سایر جاهای دیدنی نمک آبرود نیز غافل نشوید. در ادامه برخی از مهمترین تفریحات موجود در این مجموعه گردشگری را نام می‌بریم:

  • سورتمه
  • زیپ لاین و پل معلق
  • ماشین چهار چرخ
  • پیست کارتینگ
  • پینت بال
  • شهربازی
پیست کارتینگ نمک آبرود
منبع عکس:گوگل مپ

لازم به ذکر است که علاوه بر تفریحات ذکر شده در بالا، در مسافتی کمی بیشتر (15 کیلومتری) می‌توانید به پارک ساحلی نمک آبرود بروید و لذت بودن در کنار ساحل این منطقه را نیز تجربه کنید.

فاصله شهرهای مختلف از تله کابین نمک آبرود

از آنجا که نمک آبرود یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی مازندران محسوب می‌شود، بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف و پس از دیدن جاهای دیدنی در شهرهای شمالی راهی منطقه نمک آبرود می‌شوند. در ادامه فاصله برخی از شهرهای مهم و گردشگری شمال تا نمک آبرود را ذکر می‌کنیم:

  • فاصله سلمان شهر تا تله کابین نمک آبرود:

سلمان شهر یکی از شهرهای زیبا و دیدنی مازندران است. اگر پس از دیدن جاهای دیدنی این شهر هوس رفتن به تله کابین نمک آبرود را داشتید خوب است بدانید از این شهر تا شهرک نمک آبرود فاصله‌ای 22 کیلومتری را باید طی کنید.

  • فاصله کلاردشت تا تله کابین نمک آبرود

کلاردشت زیبا نیز شهری از خطه مازندران و واقع در 48 کیلومتری شهر چالوس است. زیبایی بی حد و مرز این منطقه و جاهای دیدنی کلاردشت خود به تنهایی بخش عظیمی از طبیعت سرسبز مازندران را به خود اختصاص داده است. از کلاردشت تا نمک آبرود فاصله‌ای 60 کیلومتری را باید در زمانی 1 ساعت و 28 دقیقه‌ای طی کنید.

  • فاصله ماسال تا تله کابین نمک آبرود
روستای مازیچال کلاردشت
ادامه مطلب
نمایی از ییلاقات ماسال از بالا
منبع عکس:گوگل مپ

بدون شک همه گردشگران نام ماسال شما را برای یکبار هم که شده شنیده‌اند. با توجه به اینکه ماسال از توابع استان گیلان محسوب می‌شود فاصله‌ای بیشتر (248 کیلومتر) تا تله کابین نمک آبرود دارد.

  • فاصله ماسوله تا تله کابین نمک آبرود
خانه های پلکانی روستای ماسوله
منبع عکس:گوگل مپ

ماسوله گیلان نیز به تنهایی بخش عظیمی از تاریخ و طبیعت گیلان را در خود جای کرده است. اگر پس از بازدید از ماسوله علاقه‌مند به دیدن شهرک گردشگری نمک آبرود و پرواز بر فراز کوه‌ها و جنگل‌ها هستید باید بدانید از ماسوله تا مجموعه گردشگری نمک آبرود در حدود 251 کیلومتر فاصله وجود دارد.

  • فاصله فیلبند تا تله کابین نمک آبرود

بدون شک دیدن فیلبند و رفتن به آن یکی از ماندنی‌ترین خاطرات در سفرهای شما به خطه شمال خواهد بود. با این وجود تله کابین نمک آبرود نیز با داشتن تفریحات متنوع از جایگاهی ویژه در میان گردشگران برخوردار است. پس اگر در سفر به فیلبند قصد لذت بردن از تفریحات مجموعه تفریحی نمک آبرود را هم داشتید مسافتی 171 کیلومتری را باید طی کنید.

  • فاصله رامسر تا تله کابین نمک آبرود

رامسر زیبا از توابع استان مازندران نیز فاصله‌ای بسیار کوتاه (79 کیلومتر) تا تله کابین نمک آبرود دارد. شما می‌توانید به راحتی پس از بازدید جاهای دیدنی رامسر با صرف زمانی اندک بازدیدی لذت‌بخش از تله کابین و مجموعه تفریحی نمک آبرود نیز داشته باشید.

اقامت در نمک آبرود

نمایی از شهرک نمک آبرود از بالا

منبع عکس:گوگل مپبدون شک اقامت در منطقه گردشگری نمک آبرود با آب و هوای مناسبش خاطره‌ای به یاد ماندنی در سفر به این منطقه را برای شما بر جای خواهد گذاشت. هتل های نمک آبرود با داشتن امکانات رفاهی مناسب و خدمات تفریحی میزبانی شایسته برای داشتن اقامتی دلپذیر در شهر زیبای چالوس هستند. در ادامه نزدیک‌ترین هتل ها به شهرک توریستی نمک آبرود را نام می‌بریم:

اتاق 2 تخته توئین هتل پارسیان آزادی خزر
منبع عکس:گوگل مپ

همچنین از آنجا که مجموعه توریستی نمک آبرود فاصله کمی تا رامسر دارد هتل های رامسر نیز گزینه‌های مناسبی برای اقامت در نزدیکی نمک آبرود هستند.

جمع‌بندی

بدون تردید سفر به شهرک توریستی نمک آبرود و سوار شدن بر تله کابین نمک آبرود تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی است. به دلیل اهمیت و محبوبیت این منطقه گردشگری سعی کردیم تا در مورد قیمت بلیط تله کابین نمک آبرود، ویژگی‌های خط‌های 1 و 2 این تله کابین و سایر تفریحات این مجموعه توریستی گردشگری صحبت کنیم. امیدواریم این اطلاعات راهنمای سفر شما به نمک آبرود دیدنی و جذاب باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر