خانه >> غذا و خوراک >> خوراکی های رنگین کمانی بخورید(معرفی غذاهای رنگی در کشورهای مختلف)
خوراکی های رنگین کمانی بخورید(معرفی غذاهای رنگی در کشورهای مختلف)

خوراکی های رنگین کمانی بخورید(معرفی غذاهای رنگی در کشورهای مختلف)

رنگ ها جاذبه دارند. همه چیزهایی که رنگ بیشتری می گیرند نگاه های بیشتری را نیز به سمت خود جلب می کنند. خیابان های رنگی، پرندگان رنگی، لباس های رنگی، طبیعت رنگی و اکنون خوراکی های رنگی.
خوراکی های رنگی در اواخر 2017 در سراسر دنیا موج عظیمی به راه انداختند، و احتمال می رود که این روند در سال 2018 نیز ادامه پیدا کند. آیا می دانستید قبل از اینکه اینستاگرامی هم وجود داشته باشد غذاهای رنگی برای سال ها در بسیاری از کشورها تهیه می شده است و مردم آنها را مصرف می کردند؟
قرمز: کیک مخملی قرمز رنگ ( ایالات متحده آمریکا)

قرمز اولین رنگ تشکیل دهنده رنگین کمان است. و چه چیزی می تواند قرمزتر از کیک مخملی قرمز رنگ باشد؟ صادقانه بگویم، سرنخ در نام خود این کیک است! مطمئنا این طیف رنگ، طبیعی نیست، اما چیزکیک از سال 1920 یک کیک کلاسیک آمریکایی به حساب می آید که البته منشا دقیق آن نیز تا حدودی مورد بحث است. آیا اولین بار توسط کمپانی آدام اگزترکت(Adams Extract ) عرضه شد؟ و یا توسط هتل والدورف استوریا(Waldorf Astoria Hotel ) در نیویورک؟ کسی چه میداند- اما چیزی که ما میدانیم این است که این کیک بسیار خوشمزه است.

نارنجی: سالسای انبه( آمریکای جنوبی و مرکزی)
خوراکی های رنگی

رسم تهیه سس از میوه ها به زمان کلمبیای قدیم بر می گردد. سالسای انبه، یک تنوع ساده از سالسای تازه (کلمه اسپانیایی برای سس است) است، که در تمام منطقه و همچنین در غذاهای اسپانیایی نیز استفاده می شود.

زرد: پولنتا ( ایتالیا)
خوراکی های رنگی

پولنتا به رنگ زرد کمرنگ، یک غذا مهم در منطقه شمالی ایتالیا به حساب می آید که البته خیلی هم خوشمزه است. شاید اسم آن روی کاغذ چندان جالب به نظر نرسد- بلغور ذرت پخته شده– اما در این مورد شما باید به ما اعتماد کنید! پولنتا می تواند به صورت سفت و یا خامه ای و نرم سرو شود، در تمام نقاط ایتالیا نیز یافت می شود; چه به دنبال نوع ارزان باشید و یا به دنبال نوع تجملی تر آن.

سبز: بستنی ماچا (ژاپن)
خوراکی های رنگی

بستنی سبز؟ این دیگر چه نوع بستنی است؟ اما چه اهمیتی دارد – طعم آن واقعا لذت بخش است! در واقع منشا بستنی ماچا، چین است، اما در همه جای ژاپن یافت می شود که از آن در مراسم چای سنتی شان نیز استفاده می کنند. البته با توجه به شهرت فرهنگی ژاپن که به آسانی تناقض بین سنت و مدرنیته را از بین می برد، از آن برای طعم دادن به بستنی نیز استفاده می شود.

آبی: پودر پروانه ای (تایلند)
خوراکی های رنگی

تماشای تغییر رنگ چای به رنگ آبی زیبا مثل تماشای کامل شدن تغییر پروانه است…. نام آن هم به همین دلیل انتخاب شده است. در حقیقت، این نوشیدنی – که در سراسر تایلند یافت می شود- از دم کردن چایی تهیه شده از گل آبی رنگ پروانه ای بدست می آید.

ایندیگو(آبی) و بنفش: پودینگ ذرت بنفش (پرو)
خوراکی های رنگی

ذرت های “معمولی” را کنار بگذارید. در پرو، شما می توانید ذرت را به رنگ بنفش پیدا کنید! که البته پیدا کردن آن در جای دیگری بسیار سخت است، اما وقتی که در سفر هستید، امتحان کردن آن بر روی پودینگ یک ضرورت است. مازامورا مورادا(Mazamorra Morada ) از ذرت بنفش، میوه ها، دارچین و شکر برای شیرین کردن طعم آن استفاده می کند. خبر خوب این است که : این ذرت از نظر سلامتی برای شما خیلی هم خوب است. آیا میدانستید که هر چقدر غذای شما تیره تر باشد، آنتی اکسیدان آن نیز بیشتر است.

رنگین کمان: اسمارتیز ( بریتانیا)
خوراکی های رنگی

آیا دوست دارید که “طعم رنگین کمان” را بچشید؟ شیرینی های محبوب بریتانیایی در تمامی رنگ ها یافت می شوند ، هر رنگی از رنگین کمان! حقیقت خنده دار این است که آنها کاملا بدون رنگ هستند.

رنگین کمان: نوشیدنی پری دریایی ( مکزیک)
خوراکی های رنگی

آیا می خواهید به مکزیک سفر کنید؟ استارباکس ( شرکت آمریکایی تولید کننده قهوه و کافی شاپ های زنجیره ) نوشیدنی به شکل پری دریایی تهیه کرده است، منحصرا برای کشور مکزیک. چرا این نوشیدنی آنقدر منحصر به فرد است؟ این نوشیدنی مخلوطی از کرم خربزه سبز است و روی آن با خامه زده شده وانیلی آبی رنگ پوشیده شده است. کریستال های شکر آبی و صورتی رنگ و مروارید های بنفش پر زرق و برق، احتمالا به این معنی است که این نوشیدنی کمی عجیب است که بتوان آن را در همه جا پیدا کرد!
خوراکی های رنگی
استارباکس نوشیدنی های خود را با تمام رنگ های موجود در کهکشان عرضه کرد.
حقیقت این است که شما نوشیدنی های تک شاخ را در سراسر دنیا می توانید پیدا کنید اگر بدانید که در کجا باید به دنبال آن بگردید! حتما این نوشیدنی را که در کالیفرنیا تهیه می شود امتحان کنید.
در واقع ما روز به روز شاهد خلق غذاهای خوشمزه، رنگارنگ و شگفت انگیزی هستیم که با غیر طبیعی ترین روش ها تهیه می شوند. از کیک لایه ای رنگین کمانی گرفته تا ساندویچ های پنیری گریل شده رنگین کمانی، دونات و یا حتی کروسانت (نان شیرینی هلالی شکل) به شکل پری دریایی. امروزه ذوق و حس غذایی مردم دنیا بیشتر خلاقانه و البته سرگرم کننده تر پیش می رود.

بهترین غذاهای خاورمیانه، از کوهان شتر تا کباب کاراز
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر