خانه >> آداب و رسوم >> ده مورد از عجیب ترین سنت های مردم جهان
ده مورد از عجیب ترین سنت های مردم جهان

ده مورد از عجیب ترین سنت های مردم جهان

جهان ما، با وجود فرهنگ ها و سنت های شگفت انگیزی در سراسر آن، دنیای بسیار حیرت آور و عجیبی است. در این جا ما لیستی تهیه کرده ایم، که درباره ی ده مورد از تعجب آور ترین آداب و رسوم کشور های توریستی به ما چیزی می آموزکه می توانید با رزرو هتل در مقصد مورد نظر شاهد این رسوم باشید.

1 – ژاپن

آداب معاشرت برای مردم ژاپن بسیار با اهمیت است. چگونه سلام کردن و سرو صدای اضافی ایجاد نکردن در محل های عمومی، بعضی از مسائلی است که مردم برای آن ها ارزش قائلند. استفاده ی صحیح از چوب های غذاخوری نیز، یکی از چیز هایی است که مردم برای بیرون غذا خوردن آن را حیاتی می دانند، پس بهتر است که در این باره اشتباهی از ما سر نزند. برای جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم در وقت ناهار و لذت بردن از غذایمان، به یاد داشته باشید که نباید با این چوب ها به کسی اشاره کنید، با آن ها بازی کنید و به غذای سوشی خود ضربه بزنید.
یونان

2 – یونان

به جای قرار دادن دندان های شیری افتاده بر زیر بالش ها تا زمانی که فرشته ی دندان برای جمع آوری آن ها بیاید، کودکان یونانی دندان های خود را بر روی سقف خانه هایشان می گذارند! آن ها بر این باورند که این سنت عجیب برای آن ها خوش شانسی می آورد و هم چنین باعث می شود که دندان های بعدی آن ها سالم و سلامت رشد کنند.
نروژ

3 – نروژ

نروژ یکی دیگر از کشور هایی است، که آداب خاص استفاده از کارد و چنگال خود را دارد، پس زمانی که قصد دارید در یکی از رستوران های با کلاس کشتی های ” فیورد ، Fjord ” غذا میل کنید، بهتر است حواستان به رفتارتان باشد. شاید که از نظر ما و شما این کار کمی زیادی تعجب آور باشد، اما استفاده کردن از کارد و چنگال در زمان صرف غذا در بیرون از منزل اجباری است، حتی برای خوردن یک ساندویچ!
چین
4 – چین
زمانی که با مردم محلی برای صرف غذا بیرون می رویم و به گردش در شهر می پردازیم، دادن هدیه ای به عنوان تشکر ممکن است برای ما وسوسه انگیز باشد، اما نکته ای را که حتماً باید در چنین مواقعی در نظر خود داشته باشید این است، که به هیچ عنوان ساعت، دستمال گردن، کفش و یا هیچ چیز سیاه و سفیدی را برای هدیه نخرید. این اقلام ممکن است برای شما کادو های خوبی به نظر برسند، اما برای مردم چین، همگی نمادی از مرگ و قبرستان هستند. پیشنهادی که ما به عنوان جایگزینی برای این هدیه ها برای شما داریم، شیرینی جات و چای تازه است.

تایلند

5 – تایلند

این مورد شاید عجیب ترین سنت این لیست باشد، اما بدون شک یکی از مفرح ترین و سرگرم کننده ترین ها هم هست، مخصوصاً برای بچه ها! همه ساله در ما نوامبر، مردم شهر ” لپ بوری، Lop Buri ” ظرف هایی را پر از میوه های تازه، کیک و شکلات می کنند و سپس آن ها را در کنار جاده ردیف می کنند. نکته ی اصلی اینجاست که این خوراکی های خوشمزه برای مردم نیست و همه برای بوزینه های دم کوتاهی است که در این منطقه زندگی می کنند. این جشن کوچک و عجیب و غریب ” فستیوال بوفه ی میمون ها ” نام دارد و به تمام کسانی که قصد دارند از این منطقه و یا به طور کلی از کشور تایلند دیدن کنند، پیشنهاد می کنیم که اصلاً این مراسم را از دست ندهند!
اسپانیا

6 – اسپانیا

یکی دیگر از عید های باستانی خارق العاده و شگفت انگیز، ” ال کولاچو، El Colacho ” مردم اسپانیاست، که برای اولین بار در سال 1620 میلادی برگزار شده است. مردان لباس هایی به شکل شیطان به تن می کنند و در وسط جاده از روی نوزاد هایی که زیر پتو قرار گرفته اند می پرند. مردم آن زمان این باور را داشته اند که این کار فرزندانشان را از گناهان پاک می کند و آن ها را برای یک زندگی سالم آماده می کند، اما ما انجام این کار را در خانه خودتان اصلاً پیشنهاد نمی کنیم!
برزیل

7 – برزیل

قبیله ی ” ساتاره – ماوه، Satare – Mawe ” که در برزیل قرار دارد، به خاطر سنت های دردناکی مشهور است، که مردان برای نشان دادن شجاعت و قدرت خود انجام می دهند. مردان جوان برای نشان دادن شهامت خود برای 11 ساعت دست هایشان را در سبد هایی قرار می دهند، که پر از مورچه های فشنگی است که دائماً دست های آنان را گاز می گیرند. گفته می شود که یک نیش آن ها به اندازه ی برخورد گلوله با بدن درد دارد!
هند 8 – هند
کشور هند معابد بسیار زیبا و متحیر کننده ای را در خود جای داده است، که بدون شک شما در زمان بازدید از شهر ” گوا، Goa ” وسوسه خواهید شد که از آن ها دیدن کنید. قبل از آن که به گردش در این مکان های عبادت بپردازید، از پوشیده بودن دست ها و پاهای خود مطمئن شوید و یادتان نرود که قبل از وارد شدن به هر جا، باید کفش های خود را در بیاورید. رعایت این اصول ساده باعث خواهد شد که مردم محلی از شما خوششان بیاید.
روسیه

9 – روسیه

در کشور ما گل هدیه دادن، یکی از راه های معمولی است که مردم برای نشان دادن علاقه ی خود به همدیگر آن را انجام می دهند. این کار به عنوان تشکر نیز بسیار پسندیده است، اما در روسیه، مسائل کمی پیچیده تر است. گل های زرد را کلاً فراموش کنید! چرا که آن ها سمبل پایان زندگی مشترک هستند. ما پیشنهاد می کنیم که گل میخک قرمز هم کنار بگذارید، چرا که از آن ها برای تزئین قبرستان ها استفاده می شود.
کره جنوبی

10 – کره ی جنوبی
نوشتن نامه به اعضای خانواده ای که در در سفر همراه ما نیستند و شرح مسافرت و اتفاق هایی که برایمان افتاده است، یکی از کار های مورد علاقه ی ماست، اما اگر قصد دارید این کار را در کره ی جنوبی انجام دهید، حواستان باشد که از جوهر قرمز رنگ استفاده نکنید. در تاریخ این کشور، از خودکار قرمز برای نوشتن نام مردگان استفاده می شده است. امروزه نیز از آن به عنوان طالعی نحس یاد می کنند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر