خانه >> ایرانگردی >> پل معلق رامسر، شور و هیجانی میان زمین و آسمان
پل معلق رامسر

پل معلق رامسر، شور و هیجانی میان زمین و آسمان

سفر به شمال ایران و بازدید از جاذبه های دیدنی آن همیشه یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین سفرها بوده است. سفری که از هر لحظه آن می‌توان لذت برد و خاطره ساخت. استان مازندران و شهر زیبای رامسر در دل خود هزاران جاذبه پیدا و پنهان دارند که اهالی دوستدار طبیعت را به سمت خود می‌کشانند. پل معلق رامسر یکی از همین جاذبه‌های مهیج شمال است که تجربه‌ای متفاوت از تفریح در این دیار به گردشگران هدیه می‌دهد.

معرفی پل معلق رامسر

دو نمای متفاوت از پل عابر چوبی معلق رامسر در حصار درختان بلند قامت
منبع عکس: گوگل مپ

پل معلق یکی از جاهای دیدنی رامسر است که گردشگران را به فضای بهشتی میان جنگل، کوهستان و ابرها می‌کشاند. پل‌ها معمولاً به‌عنوان راهی ارتباطی میان دو نقطه خشکی بر فراز رودخانه ساخته می‌شوند؛ اما داستان پل معلق متفاوت است و کارایی دیگری دارد. معلق و لرزان بودن این پل و موقعیت جغرافیایی آن، سبب شده تا به جاذبه‌ای گردشگری تبدیل شود.

جاذبه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم تنها به عنوان پل عابر پیاده معلق رامسر شناخته می‌شود و برای عبور وسایل نقلیه نمی‌توان از آن استفاده کرد. پل معلق چوبی رامسر جزئی از مجموعه دیدنی و تفریحی بام رامسر است که در کنار آن جاذبه‌هایی دیگر چون شهربازی، تله کابین، زیپ لاین و… وجود دارد. با قدم زدن بر روی این پل به مقصد فکر نخواهید کرد و تمام حواستان به هر گامی است که برمی‌دارید تا مطمئن باشد.

چه شهرهایی در ایران پل معلق دارند؟

پل چوبی معلق بر فراز دره خزینه در استان لرستان
منبع عکس: گوگل مپ

حالا که وصف زیبایی و هیجان پل معلق رامسر یکی از جاهای دیدنی مازندران را شنیده‌اید جالب است بدانید اینجا تنها پل معلق در کشور ایران نیست. طولانی‌ترین پل معلق ایران و خاورمیانه در شهر مشکین شهر استان اردبیل قرار دارد. پل مشکین شهر ۳۶۵ متر طول، ۲ متر عرض و ۸۰ متر ارتفاع دارد.

معرفی هتل رسپینا لاهیجان - هتلی در میان مزارع چای گیلان
ادامه مطلب

غیر از رامسر و مشکین شهر پل معلق‌های مثل: پل معلق پیر تقی در شهرستان خلخال، پل معلق هیر به شکل شیشه‌ای بر روی دره هیر در اردبیل، پل معلق نمک آبرود بر بالای قلعه دیو حمام، پل معلق کوه صفه در اصفهان و پل معلق دره خزینه بلندترین پل چوبی ایران در استان لرستان نیز وجود دارند.

پل معلق رامسر کجاست؟

تصویری از شهر رامسر و جنگل هزار پل در مجموعه تفریحی گردشگری رامسر
منبع عکس: گوگل مپ

پل معلق یکی از جاهای دیدنی شمال ایران است که در استان مازندران قرار دارد. برای قدم زدن بر روی این پل باید به مجموعه سافاری جنگل در رامسر بروید. ابتدا باید از طریق تله کابین بر بلندای قله ایلمیلی بروید و در آنجا تفریحاتی چون پل معلق چوبی رامسر منتظر شماست.

قیمت پل معلق رامسر

نمایی از محوطه پل چوبی و گردشگر در حال بازی زیپ لاین
منبع عکس: گوگل مپ

برای قدم زدن بر روی این جاذبه توریستی و تجربه حس ترس و هیجان باید هزینه پرداخت کنید. تنها سنین بین ۱۱ تا ۴۰ سال با وزن بین ۴۵ تا ۹۵ کیلوگرم مجاز به تهیه بلیط و استفاده از پل معلق چوبی رامسر می‌باشند. ساعات کاری با توجه به هر فصل متغیر است و بهتر است با هماهنگی مراجعه کنید. مدت بازدید حدود 45 دقیقه خواهد بود.

هزینه های استفاده از پل معلق رامسر و زیپ لاین:

  • مسیر کامل رفت و برگشت برای پل معلق یا زیپ لاین: به ازای هر نفر ۱۸۰۰۰۰ تومان
  • مسیر به صورت نیمه برای پل معلق یا زیپ لاین: به ازای هر نفر ۱۲۰۰۰۰ تومان
  • پل معلق یا زیپ لاین مسیر اول: به ازای هر نفر ۶۵۰۰۰ تومان
  • هزینه ورود خودرو به پارکینگ مجموعه: ۲۶۰۰۰ تومان

بهترین زمان بازدید از پل معلق رامسر

نمایی از جنگل انبوه در اطراف پل معلق رامسر
منبع عکس: گوگل مپ

همان‌طور که می‌دانید رامسر در نیمه شمالی کشور قرار دارد و به دلیل نزدیکی با کوهستان، جنگل و دریا، زمستان‌های سرد و تابستان‌های شرجی دارد. پل معلق رامسر در یک فضای جنگلی قرار گرفته و به دلیل شرجی بودن هوا در تابستان به‌ویژه در اواسط فصل، این زمان را برای بازدید پیشنهاد نمی‌کنیم.

مقایسه هتل نارنجستان نور با هتل آهوان چابکسر
ادامه مطلب

غیر از آن برای بازدید از پل معلق رامسر در هر فصل و ماهی می‌توانید اقدام کنید. تماشای زیبایی‌های رنگارنگ پاییز یا سپیدی زمستان و شکوه سرسبزی بهار در جنگل هزار پله‌ای که زیر پایتان قرار دارد از جذابیت‌های این سفر خواهد بود که شما را دست به دوربین می‌کند.

جاذبه های دیدنی نزدیک به پل رامسر

صخره‌های زیبای ساحل توسکاسرا از سواحل گردشگری خزر
منبع عکس: گوگل مپ

در شهر سبز رامسر غیر از پل معلق چوبی جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که با وجود آن‌ها حسابی سرگرم خواهید شد. با انتخاب پل معلق چوبی رامسر در واقع یک تیر و چند نشان خواهید داشت. در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی نزدیک به پل رامسر می‌پردازیم تا بتوانید در برنامه‌ریزی بازدید خود قرار دهید.

زیپ لاین رامسر

تفریح زیپ لاین بر فراز جنگل انبوه در فصل بهار
منبع عکس: گوگل مپ

زیپ لاین رامسر در کنار مجموعه پل چوبی رامسر قرار دارد و شما را با معلق نگه داشتن بین زمین و آسمان تنها با کمک یک وسیله محکم به اوج هیجان دعوت می‌کند. زیپ لاین رامسر در بالای جنگل ایلمیلی قرار گرفته و ۴۵۰ متر طول دارد. زیپ لاین رامسر سه خط دارد که با عبور از پل معلق به هر لاین وصل می‌شوید. برای رفتن به زیپ لاین باید با کمک تله کابین یا پیاده‌روی در جنگل، به بلندای کوه بروید.

تله کابین رامسر

نمایی کلی از مجموعه تفریحی گردشگری تله کابین رامسر
منبع عکس: گوگل مپ

اینکه به رامسر بیایید و از تله کابین، نمای این شهر سبز و ساحلی را نبینید نیمی از لذت سفر را از دست داده‌اید. تله کابین رامسر در همسایگی زیپ لاین و پل معلق رامسر قرار دارد و می‌توانید بازدید از هر سه جاذبه را در یک روز به راحتی انجام دهید.

دیدن قاب‌های متفاوتی از جنگل رامسر، ساحل رامسر و فضای شهر از بلندای بام سبز رامسر هدیه‌ای است که با سوار شدن بر تله کابین نصیبتان می‌شود. در ایستگاه مقصد تفریحات و امکاناتی چون شهربازی، پینت بال، کارتینگ، کافی شاپ و رستوران برای تفریح و رفاه گردشگران وجود دارد.

ساحل رامسر

تصویری از آسمان ابری در پلاژ توسکاسرا رامسر
منبع عکس: گوگل مپ

گردشگران رامسر را به دلیل داشتن ساحل‌های متنوع با امکانات مناسب تفریحی و رفاهی به شهر توریستی می‌شناسند. تفریح و استراحت در بهترین پلاژهای رامسر مثل پلاژ لیدو، پلاژ توسکاسرا، ساحل طلایی، ساحل نقره‌ای، پارک ساحلی، پلاژ شهرداری و… با امکاناتی مثل فضای اقامتی، رستوران و کافی‌شاپ و فضای تفریحی، از ساحل‌های رامسر جاذبه‌ای توریستی ساخته که ساحل‌گردی را برای گردشگران دلپذیر می‌سازد.

معرفی رستوران های هتل پارسیان آزادی خزر چالوس
ادامه مطلب

بازار سنتی رامسر

شور زندگی در بازار رنگارانگ سنتی رامسر
منبع عکس: گوگل مپ

گشت و گذار در بازارهای شمال ایران لذت دیگری دارد و یک جور تراپی به حساب می‌آید. در بازار رامسر فرصت همنشینی و هم کلامی با مردم محلی این دیار را دارید و می‌توانید محصولات تولید خودشان را به صورت مستقیم خریداری کنید. در بازار سنتی رامسر انواع ترشی، مربا، لبنیات محلی تازه، ماهی، سبزی‌های کوهی، کلوچه، میوه و صنایع دستی به فروش می‌رسد.

نکاتی که در بازدید از پل معلق رامسر باید در نظر داشت

مسیر مه آلود تله کابین رامسر تا رسیدن به پل چوبی معلق
منبع عکس: گوگل مپ
  • در ساخت این پل از استانداردهای لازم استفاده شده، پس بهتر است استرس نداشته باشید و تنها به فکر هیجان و تجربه‌ نابی که منتظرتان است باشید.
  • به تذکرات و نکات ایمنی که راهنما در اختیارتان قرار می‌دهد دقت کنید و از شوخی و بازی بر روی پل اجتناب کنید.
  • از عکاسی در منظره پیش رویتان غافل نشوید که ممکن است چنین موقعیتی کمتر برایتان پیش بیاید.
  • پیش از مراجعه به پل معلق رامسر از شرایط جوی و فعالیت آن اطلاع پیدا کنید.

عکس پل معلق رامسر

تصویری از هوای مه آلود و درختان اطراف پل معلق رامسر
منبع عکس: گوگل مپ

کلام آخر

بازدید از جاذبه‌هایی چون پل معلق رامسر تجربه‌ای خاص از تفریح مهیج و لذت‌بخش به گردشگران می‌دهد که سبب می‌شود به اینجا بیایند. اگر شما هم دوست دارید برای دقایقی تجربه لذت‌بخش معلق بودن بین زمین و آسمان و قدم زدن بر فراز جنگل و ابر را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم این جاذبه را در برنامه سفر به رامسر قرار دهید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر