خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی رامسر تا انزلی؛ مسیری سبز و فراموش نشدنی
جاهای دیدنی رامسر تا انزلی؛ مسیری سبز و فراموش نشدنی، نمایی از شهر رامسر

جاهای دیدنی رامسر تا انزلی؛ مسیری سبز و فراموش نشدنی

سفر به شمال ایران و نفس کشیدن در هوای پاک این خطه در هر فصلی خواستنی و هیجان‌انگیز است. از آبی بی‌کران دریا تا سبزی دشت و جنگل؛ به هر طرف که نگاه کنید جز زیبایی و شگفتی نمی‌بینید. امروز قصد داریم کنار هم در نوار ساحلی غربی دریای خزر حرکت کنیم و جاهای دیدنی رامسر تا انزلی را بهتر بشناسیم.

از رامسر در استان مازندران تا بندر انزلی در استان گیلان مسیری در حدود 143 کیلومتر فاصله وجود دارد که با زمانی در حدود دو ساعت می‌توان آن را طی کرد. اما این بار قصد نداریم از این مسیر تنها عبور کنیم و به هر گوشه و جاده فرعی آن به چشم مقصدی جذاب نگاه می‌کنیم.

جاهای دیدنی رامسر تا بندر انزلی

۱-ساحل نقره ای

تصویری زیبا از غروب ساحل نقره‌ای رامسر
منبع عکس: گوگل مپ

یکی از بهترین انتخاب‌ها در ابتدای این سفر جذاب، بازدید از ساحل نقره‌ای یا همان ساحل صخره‌ای رامسر است. پلاژهای این ساحل با امکانات رفاهی مناسب بین گردشگران رامسر شهرت و محبوبیت دارد. قدم زدن یا استراحت در کنار این ساحل آرام از لذت‌هایی است که در این سفر به خودتان هدیه می‌دهید. در این ساحل شنا و آبتنی ممنوع است.

۲- پارک آبی رامسر

نمایی از پارک آبی رامسر در شب
منبع عکس: گوگل مپ

از لذت‌های سفر به شهر ساحلی، تفریح و بازی‌های آبی در پارک‌های آبی و ساحلی است. پارک آبی رامسر در کنار دیگر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری این شهر بخش هیجان و تفریح سفر شما را پوشش می‌دهد. در این پارک تفریحاتی چون اسکی روی آب، پاراسل، فلای برد، شاتل، بنانا برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

تفریحات و امکانات پارک آبی رامسر:

  • آلاچیق
  • رستوران
  • کافی‌شاپ
  • اسکله تفریحی
  • زمین ساحلی والیبال
  • استراحتگاه
آدرس میدان شهید رجایی، ابتدای جاده رامسر – رودسر
لوکیشن لوکیشن پارک آبی رامسر بر روی نقشه گوگل مپ
تلفن 09054383553

۳- ییلاق اشکورات

منطقه ییلاقی اشکورات رامسر
منبع عکس گوگل مپ

اگر در فصل بهار و تابستان راهی سفر به سمت جاهای دیدنی رامسر و شمال ایران می‌شوید، انتخاب مقصد ییلاقی بهترین گزینه است تا  از شرجی و رطوبت هوا در امان باشید. ییلاق اشکورات در نزدیکی رودسر و مرز بین مازندران و گیلان از زیباترین جاهای دیدنی رامسر است که می‌توان نام برد. در این منطقه غیر از جاذبه‌های متنوع طبیعی، عجایب تاریخی نیز منتظر شماست که سبب شده اینجا را به نام سرزمین عجایب هفت‌گانه نیز بشناسند.

جاذبه‌هایی چون دریاچه صمد آباد در روستای صمد آباد، غار واردار در روستای دلیجان، کوه سنگی عروس و داماد در روستای زیار، دارگردان رجه، چشمه و رود آسمان‌رود در روستای گیری، تونل جنگلی یازان در روستای یازان و مسجد ناصرالحق یا همان ناصرالکبیر در روستای رودبارک در این منطقه ییلاقی بهشتی قرار دارند که با انتخاب این مقصد فرصت بازدید از آن‌ها را دارید.

آدرس ۶۷ کیلومتری جنوب رامسر
لوکیشن لوکیشن ییلاق اشکورات بر روی نقشه گوگل مپ
ساعات کاری ۲۴ ساعته
ورودی رایگان

۴- ساحل قاسم آباد چابکسر

ساحل تفریحی و زیبای قاسم آباد
منبع عکس: گوگل مپ

شهر زیبای چابکسر که در مسیر بهشتی ما قرار دارد یکی از زیباترین ساحل‌های شمال ایران را به خود اختصاص داده است. این ساحل با وجود امکانات تفریحی متعددی که دارد تنها برای آبتنی و شنا کردن نیست و بیشتر کسانی که به دنبال هیجان و نشاط هستند به اینجا می‌آیند. بعد از تفریح ساحلی، گردش در این روستا و خرید سوغات یا همنشینی با اهالی خالی‌ از لطف نخواهد بود.

تفریحات و امکانات ساحل قاسم آباد چابکسر:

  • اسکی روی آب
  • پاراسل
  • شاتل
  • قایق‌سواری
  • موتور چهارچرخ
آدرس چابکسر، ۱.۵ کیلومتری مرکز چابکسر، روستای قاسم آباد
لوکیشن لوکیشن ساحل قاسم آباد چابکسر بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته

۵- چهارشنبه‌ بازار چابکسر

چهارشنبه بازار از بازهای هفتگی و سنتی چابکسر
منبع عکس: گوگل مپ

در بازارهای شمال ایران چنان جذب رنگ و بوی هر گوشه‌ آن می‌شوید که چاره‌ای جز خرید کردن و لبخند زدن ندارید. بازارگردی نوعی تراپی به‌حساب می‌آید مخصوصا اگر در بازار محلی و جایی مثل چهارشنبه بازار چابکسر باشد. انواع کالا مثل خوراک‌های تازه و محلی، صنایع دستی، پوشاک و… در این بازار عرضه می‌شود و فرصت خوبی برای خرید سوغات و مایحتاج سفر است.

آدرس چابکسر، خیابان وحدت اسلامی
لوکیشن لوکیشن چهارشنبه بازار چابکسر بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۹ تا ۲۱
هزینه بازدید رایگان

۶- روستای سرولات

روستای توریستی سرولات
منبع عکس: گوگل مپ

دومین جاذبه که قصد داریم در این بخش به شما معرفی کنیم روستای سرولات در نزدیکی چابکسر است. دره‌های تماشایی، چشمه‌ها و رودهای پر‌آب و طبیعت سبزی که هر گردشگری را محصور می‌کند، در کنار هم زیبایی‌های این روستا را تکمیل کرده‌اند تا به جاذبه‌ای گردشگری تبدیل شوند.

قرار گرفتن میان کوه و دریا از اینجا تصویری رؤیایی ساخته که چشمان شما را نوازش می‌دهد. روستاگردی و خرید محصولات روستایی از دیگر تفریحاتی است که در اینجا می‌توانید انجام دهید.

آدرس ۶ کیلومتری مرکز چابکسر
لوکیشن لوکیشن روستای سرولات بر روی نقشه گوگل مپ
ساعات کاری ۲۴ ساعته
ورودی رایگان

۷- روستای لیمه سرا

روستای توریستی لیمه سرا در نزدیکی دریا و جنگل
منبع عکس: گوگل مپ

روستای لیمه سرا مقصد بعدی ماست که در آن هم به جنگل دسترسی داریم و هم به دریا. این روستا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد از مقاصد گردشگری محبوب به حساب می‌آید.

اگر عاشق غذاهای متنوع و لذیذ شمالی هستید پیشنهاد می‌کنیم رفتن به لیمه سرا را در برنامه سفر خود قرار دهید تا با بهشتی از مزه روبرو شوید. طبیعت‌گردی، پیاده‌روی، جنگل نوردی و همنشینی با اهالی مهربان روستا از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که در اینجا باید انجام داد.

آدرس چابکسر، خیابان سرولات، روستای لیمه سرا
لوکیشن لوکیشن روستای لیمه سرا بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۸- روستای اوشیان

هوای مه آلود و جاده خاکی باران زده در روستای اوشیان
منبع عکس: گوگل مپ

روستای دیگری که در مسیرمان باید به سراغ آن برویم، اوشیان نام دارد. این روستا در مرز بین دو استان گیلان و مازندران است و با آب و هوای مطبوع و ییلاقی خود از گردشگران این منطقه حسابی دلبری می‌کند.

در اوشیان با وجود ساحلی که در بخش شمالی قرار دارد و جنگل سبزی که جنوب آن را پوشانده، سفری رمانتیک پیش رو دارید. در این پس‌زمینه بهشتی مردمی را تصور کنید که با لباس‌های محلی خود مشغول کاشت برنج یا برداشت مرکبات هستند و این قاب زیبا را دوچندان چشم‌نواز ساخته‌اند.

دریاچه عباس آباد بهشهر
ادامه مطلب

امکانات و تفریحات روستای اوشیان:

  • مهمان‌سرا
  • چشمه دمکش
  • پارک جنگلی
  • ساحل
  • بام سبز اوشیان
آدرس چابکسر، کیلومتر ۳ مسیر چابکسر به رودسر
لوکیشن لوکیشن روستای اوشیان بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۹- منطقه جنگسرا

منطقه جنگلی جنگسرا در کنار روستای جنگسرا
منبع عکس: گوگل مپ

منطقه زیبا و سرسبز جنگسرا یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر است. این منطقه بکر در نزدیکی روستای جنگسرا قرار دارد و با طبیعت زیبای خود، چشم هر گردشگری را نوازش می‌دهد. روستا و پارک جنگلی جنگسرا با تصاویری شگفت‌انگیز و رویایی شما را به بازدید از این منطقه و کمپینگ یا برپایی پیک‌نیک در طبیعت تشویق می‌کند. کرم ابریشم، چای و مرکبات از عمده محصولاتی است که در اینجا تولید می‌شود.

آدرس چابکسر، ۱۰ کیلومتری جنوب شهر چابکسر، جنگسرا
لوکیشن لوکیشن منطقه جنگسرا بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۱۰- چشمه آب شور لاکان

گل‌های پامچال و چشمه آب شور لاکان
منبع عکس: گوگل مپ

شمال ایران باتوجه‌به همسایگی با رشته‌کوه‌های البرز، چشمه‌های آب معدنی متعددی دارد که یکی از آن‌ها چشمه آب شور لاکان است. آب این چشمه به دلیل داشتن املاح معدنی چون گوگرد و نمک از خواص درمانی بسیاری برخوردار است که همین امر سبب حضور گردشگران در این منطقه می‌شود. آب‌تنی در آب این چشمه و لذت بردن از طبیعت بکر اطراف از لذت‌هایی است که در این سفر نصیبتان می‌شود.

آدرس ۸ کیلومتری جنوب رشت، روستای لاکان
لوکیشن لوکیشن چشمه آب شور لاکان بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۱۱- مجتمع تفریحی صنوبرستان

مجتمع تفریحی توریستی صنوبرستان با آلاچیق‌ها و فضای دلنشین در کنار دریا
منبع عکس: گوگل مپ

وجود مجتمع‌های تفریحی برای مسافران به‌ویژه در شهرهایی که جاذبه‌های بسیار دارند از امکانات مناسب هر شهر است. مجتمع تفریحی صنوبرستان در کنار ساحلی به ‌دور از شلوغی در روستای بلالم واقع شده است.

ساحل بلالم، ساحلی پاکیزه و آرام است که با وجود امکانات رفاهی مناسب، سبب جذب بسیاری از گردشگران به سمت خود شده است. در این مجتمع تفریحی، برای گردشگران امکاناتی چون پارکینگ، تفریحات آبی، رستوران و اقامتگاه تعبیه شده است.

آدرس جاده رامسر به رودسر، ۱۴ کیلومتری رودسر
لوکیشن لوکیشن مجتمع تفریحی صنوبرستان بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
تلفن 09113437469

۱۲- رودسر

شهر سبز و زیبای رودسر
منبع عکس: گوگل مپ

مسیر حرکتمان برای بازدید از جاهای دیدنی رامسر تا انزلی را با رسیدن به شهر زیبای رودسر دنبال می‌کنیم. این شهر را در گذشته با نام‌هایی چون هوسم یا هوتم نیز می‌شناختند. در هوای این دیار بهشتی آن‌قدر جاذبه گردشگری تاریخی و طبیعی وجود دارد که باید برای بازدید از هر کدام وقت بگذارید و سفری خاطره‌انگیز رقم بزنید.

قایقی پهلو گرفته در غروب ساحل رودسر
منبع عکس: گوگل مپ

رودسر علاوه بر بخش ساحلی، ییلاقات و روستاهای معروفی نیز دارد که به جاذبه‌هایی توریستی تبدیل شده‌اند. جاذبه‌هایی چون جواهر دشت که به بهشتی زمینی با امکانات مناسب می‌ماند یا جایی چون ارتفاعات واجارگاه که در آغوش کوهستان و جنگل، چشم‌اندازی از دریای کاسپین را دارید. در این شهر اگر هوس آبتنی و نظاره‌کردن دریا را داشتید پیشنهاد می‌کنیم سری به ساحل رامدشت بزنید.

آدرس ۱۳ کیلومتری شرق لنگرود
لوکیشن لوکیشن رودسر بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۱۳- پل خشتی تمیجان

پل تاریخی تمیجان بر روی رودخانه تمیجان
منبع عکس: گوگل مپ

در شمال کشور آثار تاریخی بسیاری به‌جامانده از دوره صفویه را می‌توان دید که یکی از آن‌ها پل خشتی تمیجان رودسر است. این پل خشتی با معماری اصولی و چشم‌نواز بر روی رودخانه تمیجان قرار گرفته است و آثار تاریخی و جاهای دیدنی رودسر محسوب می‌شود. همسایگی این پل با طبیعت بکر و مناظر زیبا سبب شده تا گردشگران تجربه‌ای متفاوت داشته باشند. در ساخت این پل از خشت‌های کاملا دست‌ساز استفاده شده است.

آدرس استان گیلان، ۶ کیلومتری جنوب‌ غربی رودسر، روی رودخانه تمیجان
لوکیشن لوکیشن پل خشتی تمیجان بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۱۴- رحیم‌آباد

تصویری از کلبه چوبی منطقه ییلاقی رحیم آباد و اسب‌های وحشی
منبع عکس: گوگل مپ

به هر نقطه از این مسیر رویایی که سر بزنید تجربه‌ای متفاوت و لذت‌بخش عایدتان می‌شود که شاید تکرار شدنی نباشد. رحیم آباد به داشتن طبیعت بکر با کوه‌ها و رودهای زیبا معروف است. جایی که در آن آرامش نصیبتان می‌شود و با ریه‌های پر اکسیژن و بانشاط به خانه برمی‌گردید.

امکانات و تفریحات رحیم آباد:

  • کمپینگ در طبیعت
  • برپایی پیک‌نیک
  • طبیعت‌گردی
  • آبشار و رودخانه
  • رستوران سنتی
آدرس استان گیلان، ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی رودسر
لوکیشن لوکیشن رحیم‌ آباد  بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۱۵- املش

جاده پاییزی در املش و ییلاق باصفا با آسمان ابری
منبع عکس: گوگل مپ

املش بهشتی که با رودسر و لنگرود همسایه است، بهشتی که با آغوش باز پذیرای گردشگران و دوستداران طبیعت است تا به آن‌ها انرژی و حس خوب بدهد. در املش، دیاری که آبادانی آن یادگار شاه عباس صفوی است، تا دلتان بخواهد موقعیت گردش و تفریح زیاد است. املش با آن مراتع پر رونق و جنگل‌های انبوهش در هر فصلی زیبا و دیدنی است؛ اما چهره هزار رنگ پاییزهای املش و طراوت بهار آن چیز دیگری است.

جاهای دیدنی که در املش می‌توانید بازدید کنید:

  • آبشار سیاه‌تاش
  • پارک کیاگهان
  • تالاب زربیجار
  • ییلاق خصیل‌ دشت
  • روستای بلوردکان
  • ییلاق هلودشت
  • قلعه شاه‌نشین املش
  • عمارت صوفی‌ها
آدرس استان گیلان، ۱۳ کیلومتری جنوب غربی رودسر
لوکیشن لوکیشن املش بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۱۶- لنگرود

شهر زیبای لنگرود و رودخانه سفید رود جاری در میان آن
منبع عکس: گوگل مپ

از قدیمی‌ترین شهرهای شمال می‌توانیم به لنگرود اشاره کنیم که با مردمانی مهربان در شلوغی‌های دنیای امروزی هنوز پایبند آیین و رسوم قدیمی خود هستند. یکی از جاهای دیدنی لنگرود مزارع چای پر رونق است و مراسمی که هر ساله برای این برکت و محصول برگزار می‌شود.

در شهر لنگرود کنار جنگل‌های هیرکانی به شکرانه برداشت محصول چای مراسم چای پیمایی برگزار می‌شود و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید استکانی چای قندپهلو از خوش‌عطرترین چای جهان بنوشید.

آدرس استان گیلان، شهر لنگرود
لوکیشن لوکیشن لنگرود بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۱۷- لیلا کوه

منطقه ییلاقی لیلا کوه با نمایی از دریاچه زیبا و خانه‌های روستایی
منبع عکس: گوگل مپ

لیلا کوه از جاهای دیدنی لنگرود است که در مسیر سفر پر بار و خواستنی ما قرار دارد. لیلا کوه نام ییلاقی در جنوب لنگرود است که با مناظر چشم‌نواز خود چاره‌ای جز حیرت و سکوت برای انسان باقی نمی‌گذارد. اگر اهل قلیان کشیدن هستید در مسیر این جاذبه قلیان‌های معروفی آماده می‌شود؛ اما اگر دوستدار طبیعت و ریه‌های پاک باشید، ارتفاعات لیلا کوه با مناظر تمام نشدنی منتظر شماست.

پلاژ توسکاسرا رامسر
ادامه مطلب
آدرس استان گیلان، ۵ کیلومتری جنوب غربی لنگرود
لوکیشن لوکیشن لیلا کوه بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۱۸- ساحل چمخاله

تصویری زیبا از قایق پهلو گرفته در ساحل چمخاله
منبع عکس: گوگل مپ

گردشگران نوار ساحلی شمال ایران، ساحل معروفی به نام چمخاله را به‌خوبی می‌شناسند. ساحل چمخاله تا لنگرود تنها ده کیلومتر فاصله دارد و فرصت خوبی برای دیدار با دریا آن هم به شکلی متفاوت به گردشگران می‌دهد. این ساحل امکانات گردشگری، اقامتگاهی و رفاهی متنوعی دارد و از سواحل محبوب دریای خزر محسوب می‌شود.

آدرس استان گیلان، ۱۰ کیلومتری شمال لنگرود، چمخاله
لوکیشن لوکیشن ساحل چمخاله بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۱۹- شیطان کوه

شیطان کوه لاهیجان
منبع عکس گوگل مپ

بی شک یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامسر تا انزلی جاذبه‌ای طبیعی به نام شیطان کوه است. در مورد اینجا داستان‌های زیادی نقل می‌شود و بسیاری آن را با نام شاه کوه می‌شناسند.

گفته می‌شود در قدیم صداهایی از کوه شنیده می‌شده و مردم تصور می‌کردند که این صداها مربوط به موجودات شیطانی می‌باشد، درصورتی‌که صدا متعلق به کسانی بوده که مخفیانه در کوه سکونت داشتند. تماشای مزارع کشت چای و استشمام عطر خوش آن در اینجا روحتان را سبز می‌کند و دل‌کندن را سخت.

تفریحاتی که در تفرجگاه شیطان کوه می‌توان انجام داد:

  • زیپ‌لاین
  • تله کابین
  • طبیعت‌گردی
  • آبشار ایج
  • آبشار صفارود
  • کمپینگ
آدرس ۷۱ کیلومتری رامسر، لاهیجان، بلوار خلیج‌فارس
لوکیشن لوکیشن تفرجگاه شیطان کوه بر روی نقشه گوگل مپ
ساعات کاری ۲۴ ساعته
ورودی رایگان

۲۰- بام لاهیجان

با سبز لاهیجان با منظره‌ای از مزارع چای و تله کابین
منبع عکس: گوگل مپ

به شهر سبز و بهشتی و جاهای دیدنی لاهیجان می‌رسیم که خود به‌تنهایی با جاذبه‌های فراوانی‌ که دارد شما را سرگرم می‌کند. از جذاب‌ترین دیدنی‌های این شهر که نمی‌شود از آن چشم پوشید بام سبز لاهیجان است. جاذبه‌ای که با ورود به آن حسابی غافل‌گیر می‌شوید و دلتان می‌خواهد ریه‌ها را از اکسیژن ناب پر کنید.

بام سبز در بلندترین نقطه شیطان کوه قرار گرفته و با کمک تله کابین لاهیجان می‌توانید از آن بازدید کنید. تماشای شهر زیبای لاهیجان از دریچه بام سبز و لمس مزارع چای لاهیجان، خاطره این سفر را برای شما همیشگی می‌کند.

تفریحات و امکانات بام سبز لاهیجان:

  • تله کابین
  • رستوران
  • کافه
  • شهربازی
  • آلاچیق
  • مسیر پیاده‌روی جنگلی
آدرس استان گیلان، شهر لاهیجان، شیطان کوه، بام سبز
لوکیشن لوکیشن بام سبز لاهیجان بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۶ تا ۱:۳۰ بامداد
هزینه بازدید رایگان

۲۱- استخر لاهیجان

دو نمای زیبا از استخر لاهیجان از دریچه بام سبز
منبع عکس: گوگل مپ

اگر گذرتان به شهر لاهیجان خورده باشد و یا عکس‌های این شهر را دیده باشید، استخر این شهر حتما نظرتان را جلب کرده است. این استخر زیبا با ۱۷ هکتار مساحت و ۴ متر عمق از جاذبه های لاهیجان است که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده است.

در وسط این استخر جزیره‌ای وجود دارد که با کمک پلی سیمانی به ضلع جنوبی استخر اتصال پیدا کرده است. برخی می‌گویند این جزیره در قدیم قصری مجلل بوده که شاه عباس برای خود ساخته است. استخر تا شیطان کوه فاصله چندانی ندارد و بازدید از هر دو جاذبه را می‌توان در یک روز انجام داد.

آدرس لاهیجان، مطهری، بلوار امام رضا، میدان خزر
لوکیشن لوکیشن استخر لاهیجان بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۲۲- تالاب سوستان

تالاب سوستان در هوای پاک پاییزی
منبع عکس: گوگل مپ

نیلوفر گل کمیاب و مردابی است که در شهرهای شمالی نیز می‌توانید آن را پیدا کنید. کافی است به مرداب و یا تالابی چون تالاب سوستان سر بزنید تا منظره زیبایی از این گل‌ها را در کنار پرندگان و آبزیان ببینید. برای رسیدن به این تالاب، مسیری جذاب پیش روی شماست که لذت این گردش را دو چندان می‌کند.

آدرس لاهیجان، ۵ کیلومتری جنوب لاهیجان
لوکیشن لوکیشن تالاب سوستان بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۲۳- آستانه اشرفیه

آرامگاه امامزاده جلال الدین اشرف در شهر آستانه اشرفیه
منبع عکس: گوگل مپ

به آستانه اشرفیه می‌رسیم، دیاری خوش آب و هوا و سرسبز با مزارع چای و شالیزارهای برج معطر. برنج آستانه نه‌تنها در ایران که در دنیا شهرت دارد؛ با سفر به این شهر فرصت خوبی دارید تا کیسه‌ای از آن با خودتان ببرید و شمال ایران را بر سر سفره خود بیاورید. آستانه شهری در همسایگی رشت، لاهیجان و انزلی است و از خوبی‌های همسایه‌ها گلچینی دارد.

اسکه تفریحی و ماهیگیری کیاسر
منبع عکس: گوگل مپ

جاهای دیدنی آستانه اشرفیه از امامزاده معروف این شهر به نام امامزاده سید جلال‌الدین اشرف تا روستاها، پارک‌ها، تالاب‌ها و امکان تاریخی آن شما را حسابی سرگرم می‌کند و سفری متفاوت خواهید داشت.

جاذبه‌هایی که در آستانه اشرفیه می‌توان بازدید کرد:

  • بقعه تاریخی پیر آقا در نیاکو
  • مسجد دهشال
  • دهنه سر
  • روستای تجن گوکه
  • رودخانه حشمت رود
  • پارک ساحلی آستانه اشرفیه
  • پارک جنگلی صفرا بسته
  • رودخانه‌ی سفیدرود
  • پل خشتی نیاکو
  • آرامگاه دکتر محمد معین
  • پارک جنگلی کیاشهر
  • تالاب بوجاق
  • اسکله ماهیگیری کیاشهر
آدرس استان گیلان، شهر آستانه اشرفیه، ۳۶ کیلومتری شرق رشت
لوکیشن لوکیشن آستانه اشرفیه بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۲۴- کوچصفهان

نمایی زیبا از شهر تاریخی کوچصفهان
منبع عکس: گوگل مپ

کوچصفهان، دیاری دیگری که باید از آن بگذریم تا به مقصدمان برسیم. احتمالا شما هم با شنیدن نام کوچصفهان به یاد شهر زیبای اصفهان افتادید و کنجکاو هستید علت این نام را بر روی شهری در استان گیلان بدانید. کوچصفهان ترکیب دو واژه کوچه و اصفهان است و گفته می‌شود قرار گرفتن آن در راه بین دو شهر مهم دوره صفویه یعنی اصفهان و مازندران سبب نام‌گذاری آن شده است.

برخی دیگر نیز می‌گویند اهمیت این شهر در دوره صفویه، سبب شده تا آن را اصفهان کوچک بنامند و به ‌مرور زمان به کوچصفهان تغییر پیدا کرده است. از نام تاریخچه پربار این شهر که بگذریم به جاهای دیدنی کوچصفهان می‌رسیم که بازدید از آن‌ها برایتان جالب خواهد بود.

جاهای دیدنی کوچصفهان:

  • پل تاریخی مورغانه پورد
  • فضای سبز و تلارخانه کوچصفهان
  • پل گیشه دمرده (عروس مرده)
  • جنگل‌های سرسبز
  • رودخانه سپیدرود
  • روستای جیرسرا
  • حمام تاریخی کوچصفهان
آدرس گیلان، رشت،‌ بلوار امام رضا (جاده لاهیجان)، شهرستان کوچصفهان
لوکیشن لوکیشن کوچصفهان بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان
جنگل راش مازندران
ادامه مطلب

۲۵- رشت

میدان شهرداری رشت
منبع عکس: گوگل مپ

رشت شهر باران و مرکز استان گیلان که بر مسیر زیبای ما قرار گرفته تا سفرمان را عاشقانه‌تر کند. در رشت و اطراف این شهر جاذبه‌های بی‌شماری برای تفریح وجود دارد که شما را شیفته این شهر می‌سازد. جاهای دیدنی رشت مثل بلوار معلم، سبزه میدان و میدان شهرداری رشت که نماد این شهر است در همان گشت و گذارهای اولیه نظر شما را به خود جلب می‌کند.

پیاده رو خیابان علم الهدی در یک روز بارانی
منبع عکس: گوگل مپ

جاذبه هایی که در رشت می‌توان بازدید کرد:

آدرس استان گیلان، شهر رشت، ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی بندر انزلی
لوکیشن لوکیشن رشت بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۲۶- خمام

رستوران‌های آلاچیقی در شهر خمام
منبع عکس: گوگل مپ

بعد از رشت برای رسیدن به بندر انزلی باید از خمام بگذرید.خمام نام شهری است که پیش‌تر بخشی از رشت بود و چند سالی می‌شود که از مرکز استان جدا شده است. خمام از طریق رودخانه جفرود به دریای خزر وصل می‌شود و از همین رو یک شهر مرزی به‌حساب می‌آید. در خمام می‌توانید هم‌زمان تجربه لذت بردن از جنگل، ساحل و بازدید از روستاهای زیبا را داشته باشید.

جاذبه‌ها و تفریحاتی که در خمام وجود دارد:

  • مرداب سرشیجان
  • رستوران آلاچیق درختی
  • ساحل جفرود
  • جنگل فتاتو و پناهگاه حیات وحش چوکام
  • یکشنبه بازار خمام
  • وستای مرزدشت
  • روستای جیرسر باقرخاله
  • روستای چاپارخانه
  • روستای فشتکه
آدرس استان گیلان، شهر خمام، ۱۶ کیلومتری شمال رشت
لوکیشن لوکیشن خمام بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۲۷- بندر انزلی

خانه‌های رنگی در کنار مرداب زیبای انزلی
منبع عکس: گوگل مپ

کم کم به انتهای مسیر سبز و رویایی سفرمان در شهر زیبای بندر انزلی می‌رسیم. جاهای دیدنی رامسر تا بندر انزلی را مرور کردیم و دیدیم که  بی‌شمار جاذبه برای بازدید سر راهمان قرار دارد. اما به شهر بندر انزلی می‌رسیم، شهری توریستی که هم‌جواری آن با دریا حال آدم را حسابی خوب می‌کند. در ادامه مهم‌ترین جاهای دیدنی بندر انزلی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید در برنامه سفر خود قرار دهید.

۲۸- تالاب انزلی

پاییز رنگارنگ تالاب انزلی محبوب ترین جاذبه انزلی
منبع عکس: گوگل مپ

اما معرفی مشهورترین جاذبه بندرانزلی در میان نیلوفرهای شاد و زیبا به تالاب انزلی می‌رسد. این تالاب زیبا، شهر بندر انزلی را به دو قسمت تقسیم می‌کند. حضور پرندگان مهاجر و کمیاب چهره‌ این تالاب را بیش از هر چیزی تماشایی کرده است.

گل‌های لوتوس، لاله‌های دریایی و نیلوفر‌های زیبا در کنار پرندگان مهاجر و بومی از تالاب، جاذبه‌ای توریستی ساخته‌اند که بسیاری بندر انزلی را به نام آن می‌شناسند. این تالاب قدمتی در حدود ۱۵۰۰۰ سال دارد و همیشه پناهی برای گیاهان و جانوران منطقه بوده است.

تفریحات و امکانات تالاب انزلی:

  • قایق سواری
  • عکاسی
  • کایاک سواری
  • تماشای پرندگان
  • ماهیگیری
  • رستوران
آدرس ۴۰ کیلومتری مرکز شهر انزلی
لوکیشن لوکیشن تالاب انزلی بر روی نقشه گوگل مپ
ساعات کاری ۲۴ ساعته
هزینه ورودی رایگان

۲۹- پارک جنگلی انزلی

دریاچه زیبا در میان پارک جنگلی انزلی
منبع عکس: گوگل مپ

پارک جنگلی انزلی یکی از جاذبه‌های محبوب بین گردشگران و اهالی این شهر است. پارکی باشکوه با درختان تنومند در وسعت ۱۳ هکتار که در بخش ورودی شرقی جاده رشت به انزلی قرار دارد. در قسمت ورودی پارک نمایشگاهی از خوراکی‌ها و صنایع دستی انزلی برپاست و فرصت خوبی برای خرید سوغات و بازارگردی به گردشگران می‌دهد. در این پارک برای راحتی گردشگران، امکانات رفاهی مناسبی تعبیه شده است که همین امر سبب حضور بیشتر گردشگران می‌شود.

تفریحات و امکانات پارک جنگلی انزلی:

  • آلاچیق
  • سرویس بهداشتی
  • فضای پیاده‌روی
  • زمین بازی کودکان
  • بوفه
آدرس بندر انزلی، بعد دروازه ماهی، روبروی پمپ بنزین راحتی
لوکیشن لوکیشن پارک جنگلی انزلی بر روی نقشه گوگل مپ
ساعت کاری ۲۴ ساعته
هزینه بازدید رایگان

۳۰- آکواریوم بندر انزلی

دنیای جذاب زیبر آب در آکواریوم بندر انزلی
منبع عکس: گوگل مپ

از شهر سبز رامسر به سمت انزلی راهی سفری خاطره‌انگیز شده‌ایم و نوبت آن رسیده تا به معرفی برخی از جاذبه‌های این شهر مثل آکواریوم بندر انزلی برسیم. اینجا یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های ایران است که در آن آبزیانی از ۵ قاره نگه‌داری می‌شوند. بخش‌های مختلف آکواریوم با تم‌های متفاوت شما را در اینجا حسابی سرگرم می‌کند. تونل آکواریوم بیش از ۴۰ متر طول دارد و با چشم‌اندازی بی‌نظیر شما را به دنیای جذاب زیر آب می‌برد.

بخش‌های مختلف آکواریوم انزلی:

  • سالن خلیج فارس
  • آرواره
  • غار دریایی
  • بخش آمازون
  • بخش دریای خزر
  • کوسه ماهی
  • تونل آکواریوم انزلی
  • شهربازی
  • گیفت شاپ
  • کافه و رستوران
آدرس منطقه آزاد انزلی، کیلومتر پنج بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری، ورودی شماره یک
لوکیشن لوکیشن آکواریوم انزلی بر روی نقشه گوگل مپ
ساعات کاری ۱۱ تا ۲۱:۳۰
تلفن 01334438596

۳۱- موزه کاخ انزلی

کاخ موزه انزلی
منبع عکس: گوگل مپ

کاخ موزه زیبای انزلی از جاهای دیدنی رامسر تا انزلی است که بین پل انزلی و پل غازیان در این شهر قرار دارد. این کاخ که امروزه به موزه نظامی تبدیل شده است در سال 1329 به دستور رضاشاه پهلوی ساخته شد.

در این موزه انواع سلاح‌ها از دوره صفویه تا کنون در آن نگه‌داری می‌شود. این کاخ دو طبقه با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع در خیابان تکاوران این شهر بنا شده و با معماری زیبا و گچ‌بری‌های استادانه بر سقف و دیوار نظر شما را جلب می‌کند.

آدرس بندر انزلی، خیابان تکاوران، بین دو پل انزلی و پل غازیان
لوکیشن لوکیشن موزه کاخ انزلی بر روی نقشه گوگل مپ
ساعات کاری ۹ تا ۱۹
تلفن 01344510067

کلام آخر

در این مقاله با بررسی و معرفی جاهای دیدنی رامسر تا انزلی سعی کردیم راهنمایی برای گردش سبز شما باشیم. در این مسیر جا برای گشتن و تفریح آن‌قدر بسیار است که پرداختن به همه آن‌ها در این مقاله امری ناممکن است. در مسیر جذابمان با کوه، جنگل، دریا، آثار تاریخی و هر آنچه بتوان از آن به‌عنوان جاذبه گردشگری خاص یاد کرد دیدار کردیم. جذابیت‌های این مسیری تا مدت‌ها در ذهنتان می‌ماند و از آن به‌عنوان یکی از بهترین سفرهای خود یاد خواهید کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر