خانه >> ایرانگردی >> آبشار سواسره، ماجراجویی در دل جنگل‌های مازندران
آبشار سواسره

آبشار سواسره، ماجراجویی در دل جنگل‌های مازندران

اگر اهل گردش و تفریح باشید، خوشبختانه در جایی مثل کشور ایران سوژه‌های نابی پیدا می‌کنید که هیچ کدام تکراری نیست. سوژه‌هایی مثل آبشار سواسره که یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال ایران است و مقصدی آرامش‌بخش برای گردشگران مشکل‌پسند محسوب می‌شود. کشف رازهای طبیعت و ماجراجویی در دل جنگل‌های سبز و انبوه مازندران، تفریحی لذت‌بخش و متفاوت است که حس و حال هر کسی را زیر و رو می‌کند.

معرفی آبشار سواسره

چهره سبز و بهاری آبشار سواسره
منبع عکس: یاندکس

در شمال ایران و جاهای دیدنی مازندران به هر گوشه و کناری که نظر کنید، جاذبه‌ای طبیعی و چشم‌نواز خانه دارد. خانه‌ای پر مهر که با روی باز به استقبال شما می‌آید و به تماشا و لذت بردن از زیبایی آن دعوت می‌شوید. سواسره یکی از زیبایی‌های جاده پر پیچ و خم چالوس است که گردشگران بسیاری آن را برای تفریح انتخاب می‌کنند. ابشار سواسره در شهرستان نور و روستای بلده واقع شده است که وصف زیبایی آن زبانزد دوستداران طبیعت می‌باشد.

گفته می‌شود، سواسره معنای نسیم صبح‌گاهی را می‌دهد و منطقه‌ای که آبشار در آن قرار دارد سواسره است و مقصد ما نیز نام خود را از آن گرفته است. آبشار سواسره در نور حدود ۱۰۰ متر ارتفاع دارد که یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای مازندران شناخته می‌شود.

این جاذبه زیبا به مانند عروسی سپید پوش در جنگلی سبز، از فراز صخره‌ها بر زمین جاری می‌شود تا شما را مات شکوه و زیبایی خود کند. اینجا فضایی کوهستانی و بیشه‌ای دارد و غیر از جلوه دلربای آبشار می‌توانید به تفریح در بهشت اطراف آن نیز مشغول شوید.

مسیر آبشار سواسره بلده

جاده چالوس در شب
منبع عکس: گوگل مپ

اگر می‌خواهید بدانید آبشار سواسره کجاست؟ باید بگویم این عروس رویایی در استان مازندران، شهرستان نور و روستای بلده قرار دارد. آبشار سواسره از جاهای دیدنی جاده چالوس است که زیبایی‌های این مسیر جذاب را دو چندان کرده است. برای رسیدن به آبشار سواسره چالوس دو مسیر پیش روی شماست که در ادامه شرح خواهیم داد.

  • اگر از مسیر جاده چالوس بخواهید به دیدن آبشار سواسره بروید، باید از شهرستان نور عبور کنید و سپس روستای بلده را در نزدیکی سیاه بیشه پیدا کنید تا به مقصد برسید.
  • مسیر دیگر، حرکت در جاده هراز تا رسین به آبشار است. با انتخاب این مسیر باید از شهر آمل و محمودآباد بگذرید تا به شهرستان نور برسید و از آنجا راهی روستای بلده و در نهایت آبشار سواسره شوید.
آبشار آب پری رویان نور
ادامه مطلب

فاصله نور تا آبشار سواسره

اگر از مرکز شهرستان نور راهی دیدن این جاذبه می‌شوید، بهتر است بدانید فاصله نور تا آبشار سواسره ۸۲ کیلومتر است که با طی زمانی در حدود ۱ ساعت به مقصد می‌رسید.

فاصله چالوس تا آبشار سواسره

از مرکز شهر چالوس تا رسیدن به آبشار سواسره بلده، مسیری در حدود ۱۳۰ کیلومتر پیش رو دارید که با زمانی در حدود یک ساعت و نیم به آن می‌رسید.

استخر طبیعی سواسره

استخر فیروزه‌ای آبشار سواسره
منبع عکس: اینستاگرام

عکس های آبشار سواسره را که ببینید، متوجه وجود استخر طبیعی سواسره می‌شوید. آب‌های زلالی که از بلندای آبشار جاری می‌شوند و پس از رسیدن به زمین در فضایی گودالی شکل که استخر طبیعی سواسره را تشکیل داده می‌ریزند و چنین تصویری باشکوه در طبیعت پدید می‌آورند.

بسیاری از گردشگران در آب پاک و خنک این استخر شنا می‌کنند و خستگی جسم و روحشان را به آب می‌سپارند تا با خود ببرد. البته برای شنا در چنین جایی باید بسیار مراقب باشید و از قبل آموزش دیده باشید، چون صخره‌های لیز و عمق آب خطرناک است.

عکسهای آبشار سواسره چالوس

آبشار زیبای سواسره

بهترین فصل بازدید از ابشار سواسره

چهره برفی و تابستانی منطقه سواسره
منبع عکس: گوگل مپ

بی شک شمال ایران و استان مازندران در تمام فصل چهره‌های جذاب و متفاوتی از خود به گردشگران نشان می‌دهند که انتخاب بهترین از بین آن‌ها کاری دشوار است. صورت سپید و برفی این آبشار، آرامش خاصی به انسان می‌دهد و سبب می‌شود برخی گردشگران برای به چالش کشیدن خود، سفر به سواسره را به فصل زمستان موکول کنند.

ترکیب آبشار، کوهستان و جنگل از این جاذبه، جادویی هزار رنگ در پاییز پدید می‌آورد که هر کسی را به راحتی شیفته و شیدای خود می‌کند. گردشگرانی که دنبال سوژهای ناب پاییزی برای عکاسی هستند، این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند.

چشمه باداب سورت ساری ، معماری طبیعت در خلق شگفتی ای کم نظیر
ادامه مطلب

ابشار سواسره بلده در منطقه سردسیر و کوهستانی قرار دارد و با توجه به جغرافیای آن، بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند از طبیعت سرسبز و خنکای آب این جاذبه استفاده کنند و آن را پناه روزهای گرم در نیمه اول سال می‌دانند. با این وجود می‌توان گفت بهترین فصل بازدید از آبشار سواسره نیمه اول سال است تا در هوایی مطبوع از جذابیت‌های آن لذت ببرید.

نکات مهم بازدید از آبشار سواسره

ابشار زیبای سواسره در تابستان
منبع عکس: اینستاگرام

حالا که سواسره را برای تفریح و پناه به دامان طبیعت انتخاب کرده‌اید بهتر است نکاتی در مورد این سفر را یادآور شویم. بازدید از جاذبه‌های طبیعی مثل آبشارها می‌تواند برای برخی، گردشی به همراه چالش محسوب شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به روستای بلده نکات مهم بازدید از آبشار سواسره را به خاطر بسپارید.

  • در اطراف این جاذبه امکانات رفاهی مثل فروشگاه مواد غذایی یا داروخانه وجود ندارد و باید پیش از سفر، مواد غذایی مورد نیاز و داروهای ضروری که استفاده می‌کنید را تهیه کنید.
  • به منطقه‌ای جنگلی و کوهستانی سفر می‌کنید؛ اگر ترس از ارتفاع دارید و یا از حشرات و حیواناتی که در طول مسیر ممکن است سر راه شما باشند هراس دارید: بهتر است از قبل آمادگی لازم را داشته باشید.
  • کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی، کلاه، دستکش، کفش مناسب، کمک‌های اولیه، لباس مناسب، زیرانداز و هر وسیله شخصی دیگری که در بازدید از جاذبه‌هایی طبیعی ممکن است نیازتان باشد، از قبل در کوله پشتی خود قرار دهید.
  • اگر در هوای برفی یا نامساعد به بازدید از این جاذبه می‌روید، بهتر است اصلا از همراهانتان جدا نشوید تا دردسری برایتان پیش نیاید.
  • چهره دلربای اینجا منتظر نشستن در قاب دوربین‌های شما در زوایای مختلف است؛ پس پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل عکاسی هستید، دوربینتان را به همراه بیاورید که مناظر بی‌نظیری ثبت خواهید کرد.
  • مهم‌تر از تمامی مواردی که گفته شد، حفظ سلامت محیط زیست منطقه و آسیب نزدن به طبیعت است. ما در اینجا مهمان هستیم، پس چه خوب است که از نوای طبیعت لذت ببرید و با صدای بلند موسیقی آن را آلوده نکنید تا حیوانات نیز در آرامش باشند. با خودتان کیسه‌های زباله به همراه ببرید و با برگرداندن زباله‌ها، طبیعت اطراف آبشار را از آلودگی و زشتی نجات دهید.
معرفی هتل شهرزاد لاهیجان؛ هتلی چهارستاره با امکانات رفاهی مناسب
ادامه مطلب

اقامت در نور برای بازدید از آبشار سواسره

فضای داخل اتاقهای هتل نارنجستان نور
منبع عکس: گوگل

به دلیل خطرات و چالش‌های متعددی که ممکن است در سفر برای گردشگرانی که طبیعت را انتخاب می‌کنند وجود داشته باشد؛ بسیاری ترجیح می‌دهند سفر و تفریحشان سبک‌بار باشد و در هتل اقامت کنند. اقامت در نور برای بازدید از آبشار سواسره، بهترین و نزدیک‌ترین مسیر دسترسی را به گردشگرانی می‌دهد که بهترین هتل های مازندران را انتخاب می‌کنند.

بهتر است بخش اقامتی سفرتان را با رزرو هتل های نور به ایران هتل آنلاین بسپارید و با خیالی آسوده به تفریح در این جاذبه رویایی بپردازید. در ادامه تعدادی از فضاهای اقامتی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید در این سفر انتخاب کنید.

کلام آخر

برای سفر و تفریح؛ بهانه‌هایی مثل گران بودن یا فاصله طولانی، تنها حس و حال شما را بدتر می‌کند. کافی است نگاهی به دور و اطراف خودتان بیاندازید تا جاذبه‌های متعدد، در دسترس و رایگانی مثل آبشار سواسره را ببینید که با آغوشی گرم آماده میزبانی از شماست تا حس و حال خوبی نصیبتان کند. در این مقاله سعی کردیم با معرفی ابشار سواسره بلده، راهنمای سفرتان باشیم و راهی پیش‌پایتان بگذاریم تا دلخوشی‌هایتان در زندگی پر رنگ‌تر شود. اگر شما هم از این آبشار زیبا دیدن کرده‌ا‌ید؛ تجربه بازدید خود را با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر